WEKO3
アイテム
Evolving from multicultural to intercultural education in the prospect of sustaining social cohesion in the Small Island Developing States : a case study of the education system in Mauritius
https://doi.org/10.14988/di.2018.0000000310
https://doi.org/10.14988/di.2018.0000000310a63c39d6-42ea-4ba4-8227-0188bb5dbfb0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
要旨/abstaract (294.6 kB)
|
|
|
zk919.pdf (3.3 MB)
|
|
Item type | 学位論文 / Thesis or Dissertation(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-05-11 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Evolving from multicultural to intercultural education in the prospect of sustaining social cohesion in the Small Island Developing States : a case study of the education system in Mauritius | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Intercultural Education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Social Cohesion | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | SIDS | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_db06 | |||||
資源タイプ | doctoral thesis | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.14988/di.2018.0000000310 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | 小島嶼の発展途上国において、社会的団結を維持するという展望のもとでの、多文化教育から異文化間教育への発展 : モーリシャスの教育システムの事例研究 | |||||
言語 | ja | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | ショウトウショ ノ ハッテン トジョウコク ニオイテ シャカイテキ ダンケツ オ イジ スル トイウ テンボウ ノ モト デノ タブンカ キョウイク カラ イブンカカン キョウイク エノ ハッテン : モーリシャス ノ キョウイク システム ノ ジレイ ケンキュウ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | 小島嶼の発展途上国において社会的団結を維持するという展望のもとでの多文化教育から異文化間教育への発展 : モーリシャスの教育システムの事例研究 | |||||
言語 | ja | |||||
著者 |
Soobratty, Jabeen Bibi
× Soobratty, Jabeen Bibi |
|||||
著者所属 | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | グローバル・スタディーズ研究科 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Graduate School of Global Studies | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to examine the progression of Multicultural to Intercultural Education in the prospect of sustaining social cohesion. Multicultural and Intercultural Education are two major educational pedagogies that came into existence in multicultural societies. The purpose of the case study is to explore the implementation of the practices of Multicultural and Intercultural education as part of fostering the social cohesion in Mauritius. Qualitative data was collected through interviews and a survey which has been conducted to 300 trainees at the Mauritius Institute of Education to examine and analyze their perceptions of Multicultural and Intercultural Education. | |||||
言語 | en | |||||
書誌レコードID | ||||||
識別子タイプ | NCID | |||||
関連識別子 | BB26659754 | |||||
関連サイト | ||||||
関連タイプ | isFormatOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | https://doors.doshisha.ac.jp/opac/opac_link/bibid/BB13061546/?lang=0 | |||||
言語 | ja | |||||
関連名称 | 掲載刊行物所蔵情報へのリンク / Link to Contents | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
学位名 | ||||||
言語 | ja | |||||
学位名 | 博士(グローバル社会研究) | |||||
学位名 | ||||||
言語 | en | |||||
学位名 | Doctor of Philosophy in Global Society Studies | |||||
学位授与機関 | ||||||
学位授与機関識別子Scheme | kakenhi | |||||
学位授与機関識別子 | 34310 | |||||
言語 | ja | |||||
学位授与機関名 | 同志社大学 | |||||
言語 | en | |||||
学位授与機関名 | Doshisha University | |||||
学位授与年月日 | ||||||
学位授与年月日 | 2018-03-21 | |||||
学位授与番号 | ||||||
学位授与番号 | 甲第919号 |