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アイテム
燃料設計手法による高効率・低エミッション燃焼法の提案研究( 第1報 -燃料設計手法の概念と研究例- )
https://doi.org/10.14988/re.2017.0000015826
https://doi.org/10.14988/re.2017.00000158268b3db2b7-a76b-4839-bf81-cab394f81258
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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r004000120015.pdf (209.5 kB)
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Item type | 報告書 / Research Paper(1) | |||||
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公開日 | 2010-11-25 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 燃料設計手法による高効率・低エミッション燃焼法の提案研究( 第1報 -燃料設計手法の概念と研究例- ) | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ネンリョウ セッケイ シュホウ ニ ヨル コウコウリツ テイエミッション ネンショウホウ ノ テイアン ケンキュウ ダイ 1ポウ ネンリョウ セッケイ シュホウ ノ ガイネン ト ケンキュウレイ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Proposal Study of Fuel Design Approach for Low Emissions and High Efficiency in Engine Systems(1st Report: Concept and Study Example of Fuel Design Approach) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Diesel Engine | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Fuel | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Evaporation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Fuel Design | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Two-Phase Region | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Flash Boiling | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws | |||||
資源タイプ | research report | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.14988/re.2017.0000015826 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
千田, 二郎
× 千田, 二郎× 和田, 好充× 橘田, 佳明 |
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著者所属 | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 千田, 二郎 / 同志社大学工学部 | |||||
著者所属 | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 和田, 好充 / 同志社大学大学院 | |||||
著者所属 | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 橘田, 佳明 / 同志社大学大学院 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In diesel engine, the mixture formation and combustion processes depend on physical and chemical characteristics. Hence, it is important to develop understanding for potential use of fuels. Consequently, we propose a conceptual research to control the spray and combustion processes with fuel design in terms of further improvement of thermal efficiency and exhaust emissions because fuels provide the significant effect on diesel engine performance.In this paper, we present the concept of our research and then, introduce the experimental results. As the first step, the combustion characteristic is described with mixed fuel consisting of CO2 and n-tridecane. Furthermore, the spray and combustion characteristics of flashing spray were investigated through spray vessel and engine test. These results show fuel design approach has a possibility to improve the exhaust concentrations and realize higher efficiency in diesel engine. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 研究成果報告書(2003年度) p. 87-92, 発行日 2004-07-17 |
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出版者(英) | ||||||
出版者 | Research Center for Energy Conversion System of Doshisha University | |||||
言語 | en | |||||
権利者情報 | ||||||
権利者名 | Research Center for Energy Conversion System of Doshisha University | |||||
言語 | en | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 575.1 |