WEKO3
アイテム
水素ディーゼル機関の基礎的研究 (第2報 -非定常水素噴流の自着火・燃焼特性に関する解析-)
https://doi.org/10.14988/re.2017.0000015784
https://doi.org/10.14988/re.2017.0000015784af34f21f-ab11-4758-ab5a-dfa41d775a1a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
r004000130019.pdf (1.3 MB)
|
|
Item type | 報告書 / Research Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-04-28 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 水素ディーゼル機関の基礎的研究 (第2報 -非定常水素噴流の自着火・燃焼特性に関する解析-) | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | スイソ ディーゼル キカン ノ キソテキ ケンキュウ ダイ2 ホウ ヒテイジョウ スイソ フンリュウ ノ ジチャッカ ネンショウ トクセイ ニ カンスル カイセキ | |||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Fundamental study of Direct Injection Diesel Engine Fuelled with Hydrogen (2nd Report: Analysis of Auto-ignition/Combustion Characteristics in Unsteady Hydrogen Jets) | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Hydrogen | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Direct injection diesel engine | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | auto-ignition | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | heat conversion efficiency | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws | |||||||||||
資源タイプ | research report | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.14988/re.2017.0000015784 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||
著者 |
植田, 良彦
× 植田, 良彦× 千田, 二郎× 藤本, 元
WEKO
6
|
|||||||||||
著者所属 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
値 | 植田, 良彦/ 同志社大学大学院 | |||||||||||
著者所属 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
値 | 千田, 二郎 / 同志社大学 | |||||||||||
著者所属 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
値 | 藤本, 元 / 同志社大学 | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | In this study, authors investigated the characteristics of auto-ignition/combustion of high pressurized hydrogen jets to improve performances of a direct-injection, diesel engine fueled with hydrogen. The auto-ignition/ combustion of hydrogen were investigated in a constant-volume combustion vessel under simulated direct-injection diesel engine conditions. The parameters varied in the investigation included the injection pressure, ambient temperature and ambient oxygen concentration. The conclusions of this study are shown as follows: (1) Effect of ambient oxygen concentration in the ambient on auto-ignition delay and heat conversion efficiency is little at high ambient temperature range. Also, by reduction of ambient oxygen concentration, reduction of NO is possible. (2) In the case of the smaller orifice and multi hole, heat conversion efficiency is increased. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 研究成果報告書(2004年度)(第1分冊) p. 85-90, 発行日 2005-07-29 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 同志社大学エネルギー変換研究センター | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者(英) | ||||||||||||
出版者 | Research Center for Energy Conversion System of Doshisha University | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
権利者情報 | ||||||||||||
権利者名 | 同志社大学エネルギー変換研究センター | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
権利者名 | Research Center for Energy Conversion System of Doshisha University | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||
主題 | 575.1 |