WEKO3
アイテム
各種混合燃料を用いた着火制御法の評価
https://doi.org/10.14988/re.2017.0000015782
https://doi.org/10.14988/re.2017.000001578222db2c51-caa8-4077-9923-52802347af9a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 報告書 / Research Paper(1) | |||||
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公開日 | 2008-04-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 各種混合燃料を用いた着火制御法の評価 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | カクシュ コンゴウ ネンリョウ オ モチイタ チャッカ セイギョホウ ノ ヒョウカ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Assessment of Ignition Control Method with Various types of fuel | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Diesel Engine | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Multiple Injection | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Ignition control | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | oxidation reaction | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws | |||||
資源タイプ | research report | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.14988/re.2017.0000015782 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
和田, 好充
× 和田, 好充× 沖本, 和樹× 千田, 二郎 |
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著者所属 | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 和田, 好充/ 同志社大学大学院 | |||||
著者所属 | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 沖本, 和樹 / 同志社大学大学院 | |||||
著者所属 | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 千田, 二郎 / 同志社大学工学部 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Homogeneous Charge Compression Ignition, HCCI combustion method, is well known to have an advantage to reduce PM and NOX emissions. However present HCCI involves the problem of controlling the ignition timing over a wide load and speed range. To control ignition timing of HCCI is a critical issue in the future. Then, HCCI has been studied in various ways such as modeling and engine testing. Recently many researchers believe that HCCI is mainly dominated by chemical kinetics and its auto-ignition is dependent on fuel characteristics. In this paper, we propose the new concept of multi-stage combustion to control the ignition timing and the rate of combustion. The experiment conducted in this paper was very fundamental, that is, the characteristics of ignition and burning of spray injected into the combustion chamber of rapid compression and expansion machine whose atmosphere was the lean premixed mixture composed of n-butane, oxygen, nitrogen and argon. As a result, ignition timing of the fuel is injected into the atmosphere of lean premixed mixture where the low temperature oxidation reaction is advancing. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 研究成果報告書(2004年度)(第1分冊) p. 73-78, 発行日 2005-07-29 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 同志社大学エネルギー変換研究センター | |||||
言語 | ja | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | Research Center for Energy Conversion System of Doshisha University | |||||
言語 | en | |||||
権利者情報 | ||||||
権利者名 | 同志社大学エネルギー変換研究センター | |||||
言語 | ja | |||||
権利者名 | Research Center for Energy Conversion System of Doshisha University | |||||
言語 | en | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 575.1 |