WEKO3
アイテム
A collostructional approach to tense, aspect and modality patterns with canonical constructions in spoken English
https://doi.org/10.14988/00027614
https://doi.org/10.14988/000276144977f373-c4a2-4dcc-89b3-f7c64840f739
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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020001010010.pdf (395.6 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
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公開日 | 2020-09-30 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A collostructional approach to tense, aspect and modality patterns with canonical constructions in spoken English | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | canonical constructions | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | collostructional analysis | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | form-focused instruction | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | grounding | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | tense-aspect-modality (TAM) patterns | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.14988/00027614 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||
著者 |
能登原, 祥之
× 能登原, 祥之
WEKO
28572
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著者所属 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
値 | 同志社大学文学部教授 | |||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
値 | Doshisha University | |||||||||||
所属機関識別子種別 | ||||||||||||
値 | kakenhi | |||||||||||
所属機関識別子 | ||||||||||||
値 | 34310 | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This study empirically describes canonical tense, aspect and modality (TAM) patterns with thirteen canonical constructions (CCs) through the spoken component of the International Corpus of English Great Britain Release 2 (ICE-GB R2) (2006). After considering canonical and grounded relationships between thirteen CCs and five TAM patterns, this study also discusses and presents three approaches to effective English CCs instruction through which second language (L2) learners (esp., with semantic mapping errors) could map CCs into their interlanguage appropriately and use English naturally without too much focus on forms referring to Keck and Kim's (2014) form-focused instruction continuum: explicit instruction, collaborative dialogue, and form-focused communicative or communication tasks. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 龍城正明先生 秋篠憲一先生 中井悟先生 斉藤延喜先生 御退職記念号 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | Specially dedicated to Professor Masaaki Tatsuki, Professor Ken'ichi Akishino, Professor Satoru Nakai, and Professor Nobuyoshi Saito on their retirement | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 同志社大学英語英文学研究 en : Doshisha studies in English 号 101, p. 127-161, 発行日 2020-03 |
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出版者 | ||||||||||||
出版者 | 同志社大学人文学会 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者(英) | ||||||||||||
出版者 | The Literary Association, Doshisha University | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 02861291 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN00165631 | |||||||||||
権利者情報 | ||||||||||||
権利者識別子Scheme | AID | |||||||||||
権利者識別子 | DA03533235 | |||||||||||
権利者名 | 同志社大学人文学会 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
権利者名 | The Literary Association, Doshisha University | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
関連サイト | ||||||||||||
関連タイプ | isFormatOf | |||||||||||
識別子タイプ | URI | |||||||||||
関連識別子 | https://doors.doshisha.ac.jp/opac/opac_link/bibid/SB00960310/?lang=0 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
関連名称 | 掲載刊行物所蔵情報へのリンク / Link to Contents | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||
主題 | 835.1 | |||||||||||
研究代表者 | ||||||||||||
寄与者識別子Scheme | WEKO | |||||||||||
寄与者識別子 | 28572 | |||||||||||
寄与者識別子Scheme | CiNii ID | |||||||||||
寄与者識別子URI | http://ci.nii.ac.jp/nrid/1000070300613 | |||||||||||
寄与者識別子 | 1000070300613 | |||||||||||
寄与者識別子Scheme | e-Rad | |||||||||||
寄与者識別子URI | https://kaken.nii.ac.jp/ja/search/?qm=70300613 | |||||||||||
寄与者識別子 | 70300613 | |||||||||||
姓名 | Notohara, Yoshiyuki | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
姓名 | 能登原, 祥之 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
姓名 | ノトハラ, ヨシユキ | |||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||
助成情報 | ||||||||||||
助成機関識別子タイプ | Crossref Funder | |||||||||||
助成機関識別子 | https://doi.org/10.13039/501100001691 | |||||||||||
助成機関名 | 日本学術振興会 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
助成機関名 | Japan Society for the Promotion of Science | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
研究課題番号URI | https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-18K00764/ | |||||||||||
研究課題番号 | JP18K00764 | |||||||||||
研究課題名 | A canonical construction instruction list revisited: speech acts allocation | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
研究機関識別子種別 | ||||||||||||
値 | kakenhi | |||||||||||
研究機関識別子 | ||||||||||||
値 | 34310 | |||||||||||
研究機関名 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
値 | 同志社大学 | |||||||||||
研究機関名(英) | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
値 | Doshisha University |