ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学位論文
  2. 博士論文
  3. 文学研究科
  4. 博士(哲学)
  1. 所属別コンテンツ
  2. 文学部・研究科
  3. 学位論文
  4. 博士論文
  5. 博士(哲学)

デューイにおける成長と教育の民主主義的基底 : コミュニケーションによる社会的経験の共有と多元性をめぐって

https://doi.org/10.14988/di.2019.0000000547
https://doi.org/10.14988/di.2019.0000000547
069f3e53-6db7-41cf-bfac-91097bb56243
名前 / ファイル ライセンス アクション
k982.pdf 要旨/abstaract (446.1 kB)
zk982.pdf zk982.pdf (2.3 MB)
Item type 学位論文 / Thesis or Dissertation(1)
公開日 2019-05-20
タイトル
タイトル デューイにおける成長と教育の民主主義的基底 : コミュニケーションによる社会的経験の共有と多元性をめぐって
言語 ja
タイトル
タイトル デューイ ニオケル セイチョウ ト キョウイク ノ ミンシュ シュギテキ キテイ : コミュニケーション ニヨル シャカイテキ ケイケン ノ キョウユウ ト タゲンセイ オ メグッテ
言語 ja-Kana
言語
言語 jpn
キーワード
主題 デューイ, 道具主義, 民主主義, 教育, 成長, コミュニケーション, 社会, 多元性
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_db06
資源タイプ doctoral thesis
ID登録
ID登録 10.14988/di.2019.0000000547
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 阿部, 康平

× 阿部, 康平

WEKO 3287
CiNii ID 9000271153059

ja 阿部, 康平

ja-Kana アベ, コウヘイ

en Abe, Kouhei

Search repository
著者所属
言語 ja
値 文学研究科
著者所属(英)
言語 en
値 Graduate School of Letters
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本論は、デューイの教育理論における成長の民主主義的基底を明かにする。このねらいは、デューイの道具主義の限界性を強調する今日の教育論者に応答し、現代の脈絡でデューイを再評価するところにある。かれらによれば、デューイの道具主義は民主主義的社会の多元性を保証できない。これにたいして、本論では、デューイの哲学の基底にある概念を考究し、かれの立論を再構成する。このようにして、経験の共有と成長の多元性という教育の根本的な課題を克服する理路を示す。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This dissertation clarifies the democratic basis of growth in Dewey's theory of education. It aims to respond to today's theorists of education who emphasize the limitation of Dewey's instrumentalism and to re-evaluate it in the contemporary context of education. They advocate that Dewey's instrumentalism cannot insure the plurality of democratic society. On the other hand, we examine the basic concepts of Dewey's philosophy and reconstruct his argument. By doing so, we show how to resolve the dilemma between sharing experiences among people and warranting the plurality of learner's growth, which has been the fundamental problem of education.
言語 en
書誌レコードID
識別子タイプ NCID
関連識別子 BB29382555
関連サイト
関連タイプ isFormatOf
識別子タイプ URI
関連識別子 https://doors.doshisha.ac.jp/opac/opac_link/bibid/BB13106240/?lang=0
言語 ja
関連名称 掲載刊行物所蔵情報へのリンク / Link to Contents
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
学位名
言語 ja
学位名 博士(哲学)
学位名
言語 en
学位名 Doctor of Philosophy
学位授与機関
学位授与機関識別子Scheme kakenhi
学位授与機関識別子 34310
言語 ja
学位授与機関名 同志社大学
言語 en
学位授与機関名 Doshisha University
学位授与年月日
学位授与年月日 2019-03-20
学位授与番号
学位授与番号 甲第982号
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-27 19:21:20.837314
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3