WEKO3
アイテム
電気鉄道き電システムの雷対策に向けた実測およびシミュレーション技術に関する一研究
https://doi.org/10.14988/di.2018.0000000103
https://doi.org/10.14988/di.2018.0000000103a729ee52-52aa-444f-b255-21d88972fa0d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
要旨/abstaract (474.5 kB)
|
|
|
zk845.pdf (9.3 MB)
|
|
Item type | 学位論文 / Thesis or Dissertation(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-04-27 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 電気鉄道き電システムの雷対策に向けた実測およびシミュレーション技術に関する一研究 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | デンキ テツドウ キデン システム ノ カミナリ タイサク ニ ムケタ ジッソク オヨビ シミュレーション ギジュツ ニカンスル イチケンキュウ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 雷サージ | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 接地インピーダンス | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | サージインピーダンス | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 数値ラプラス変換 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 電鉄用変電所 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | レール | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 周波数依存効果 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Semlyen 線路モデル | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | パデ近似 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 非均質線路 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 過渡現象 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 埋設地線 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | FDTD法 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EMTP | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | lightning surge | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | earthing impedance | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | surge impedance | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | numerical Laplace transform | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | traction substation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | rail | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | frequency dependent effect | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Semlyen's line model | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Pade approximation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | nonhomogeneous line | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | transient phenomenon | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | counterpoise | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | FDTD method | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_db06 | |||||
資源タイプ | doctoral thesis | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.14988/di.2018.0000000103 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
田中, 弘毅
× 田中, 弘毅 |
|||||
著者所属 | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 理工学研究科 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Graduate School of Science and Engineering | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 電気鉄道の安全安定輸送を確保するため,雷害防止が求められている。本論文では,電気鉄道設備の雷サージ特性実測を行い,接地インピーダンス特性を雷サージの視点から検討した。さらに,電力系統解析技術を応用して鉄道特有機器の回路解析モデルを開発し,その精度を実測で確認し,鉄道設備雷電流侵入時の応答を実測および計算結果より明らかにした。これらの成果は,電気鉄道の設計・保守・解析に十分に生かすことが可能である。 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Lightning protection is required to ensure safe and stable electric railway transportation. In this thesis, the lightning surge characteristics of the facilities in electric railway systems were measured. The characteristic of earthing impedance was also investigated from the viewpoint of lightning surge. In addition, some numerical models of railway specific apparatuses for circuit analysis method were developed by applying simulation technology for power system and confirmed their accuracies by actual measurements. The responses to lightning currents invaded into the facilities were clarified by the measured and calculated results. These results can be fully utilized in the design, maintenance and analysis of electric railway systems. | |||||
言語 | en | |||||
書誌レコードID | ||||||
識別子タイプ | NCID | |||||
関連識別子 | BB25873577 | |||||
関連サイト | ||||||
関連タイプ | isFormatOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | https://doors.doshisha.ac.jp/opac/opac_link/bibid/BB13044998/?lang=0 | |||||
言語 | ja | |||||
関連名称 | 掲載刊行物所蔵情報へのリンク / Link to Contents | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
学位名 | ||||||
言語 | ja | |||||
学位名 | 博士(工学) | |||||
学位名 | ||||||
言語 | en | |||||
学位名 | Doctor of Philosophy in Engineering | |||||
学位授与機関 | ||||||
学位授与機関識別子Scheme | kakenhi | |||||
学位授与機関識別子 | 34310 | |||||
言語 | ja | |||||
学位授与機関名 | 同志社大学 | |||||
言語 | en | |||||
学位授与機関名 | Doshisha University | |||||
学位授与年月日 | ||||||
学位授与年月日 | 2017-03-22 | |||||
学位授与番号 | ||||||
学位授与番号 | 甲第845号 |