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アイテム
相互理解促進による多文化共生社会実現に関する実践的研究 : CLD児童と日本人児童の合同授業を通じて
https://doi.org/10.14988/00028158
https://doi.org/10.14988/00028158dcc72d4c-a82a-456b-89a8-86ecf10b7bb0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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要旨/abstaract (500.1 kB)
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zk1141.pdf (10.2 MB)
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Item type | 学位論文 / Thesis or Dissertation(1) | |||||
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公開日 | 2021-05-17 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 相互理解促進による多文化共生社会実現に関する実践的研究 : CLD児童と日本人児童の合同授業を通じて | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ソウゴ リカイ ソクシン ニヨル タブンカ キョウセイ シャカイ ジツゲン ニカンスル ジッセンテキ ケンキュウ : CLD ジドウ ト ニホンジン ジドウ ノ ゴウドウ ジュギョウ オ ツウジテ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 相互理解 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 他者受容 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 多文化共生 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Mutul Understandin | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ancceptance of the others | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Multicultural coexistence | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_db06 | |||||
資源タイプ | doctoral thesis | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.14988/00028158 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
李, 月
× 李, 月 |
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著者所属 | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 総合政策科学研究科 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Graduate School of Policy and Management | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本論の第一の目的は、日本の小学校における多文化共生教育の現状と課題を分析することである。二つ目は、理論的アプローチと社会実験を通して、異なる言語や文化的背景を持つ児童たちが相互理解を促進することができる教育プログラムを考案し、提示することである。このプログラムの独自性は、筆者が考案・実施した「図形の見立て描画遊び」に具体化されている。この社会実験的アプローチを通じて、このプログラムをイノベーション・モデルとすることで、児童の他者受容力を育成する、より効果的で持続可能な多文化共生教育プログラムの可能性を展望して結論とした。 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The first purpose of this paper is to analyze the current situation and issues of multicultural co-existence education in Japanese elementary schools. And the second one is to devise and present, through theoretical approaches and social experiments, an educational program that can enable children with different linguistic and/or cultural backgrounds to promote mutual understanding among them. The originality of the programs created by the author has been embodied in "the figure drawing plays." This program was implemented as a social experiment, and the author successfully led the perspective as a conclusion that, by integrating these programs into a model for innovation, it will be possible to develop more effective and sustainable multicultural co-existence education programs that may empower children to accept the others. | |||||
言語 | en | |||||
書誌レコードID | ||||||
識別子タイプ | NCID | |||||
関連識別子 | BC12322374 | |||||
関連サイト | ||||||
関連タイプ | isFormatOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | https://doors.doshisha.ac.jp/opac/opac_link/bibid/BB13172915/?lang=0 | |||||
言語 | ja | |||||
関連名称 | 掲載刊行物所蔵情報へのリンク / Link to Contents | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
学位名 | ||||||
言語 | ja | |||||
学位名 | 博士(ソーシャル・イノベーション) | |||||
学位名 | ||||||
言語 | en | |||||
学位名 | Doctor of Philosophy in Social Innovation | |||||
学位授与機関 | ||||||
学位授与機関識別子Scheme | kakenhi | |||||
学位授与機関識別子 | 34310 | |||||
言語 | ja | |||||
学位授与機関名 | 同志社大学 | |||||
言語 | en | |||||
学位授与機関名 | Doshisha University | |||||
学位授与年月日 | ||||||
学位授与年月日 | 2021-03-21 | |||||
学位授与番号 | ||||||
学位授与番号 | 甲第1141号 |