Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2013-11-26 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Laser-based road recognition for a smart electric wheelchair |
言語 |
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言語 |
eng |
キーワード |
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主題 |
Smart electric wheelchair, Four-layered laser range finder, Road recognition, RANSAC |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
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ID登録 |
10.14988/pa.2017.0000013324 |
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ID登録タイプ |
JaLC |
アクセス権 |
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アクセス権 |
open access |
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アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
著者 |
Suzuki, Tomoya
Hashimoto, Masafumi
Kanehira, Takuya
Takahashi, Kazuhiko
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著者所属(英) |
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en |
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Suzuki, Tomoya / Graduate School of Doshisha University |
著者所属(英) |
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en |
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Hashimoto, Masafumi / Department of Intelligent Information Engineering and Scineces, Doshisha University |
著者所属(英) |
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en |
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Kanehira, Takuya / Graduate School of Doshisha University |
著者所属(英) |
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en |
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Takahashi, Kazuhiko / Department of Information Systems Design, Doshisha University |
所属機関識別子種別 |
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値 |
kakenhi |
所属機関識別子 |
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値 |
34310 |
抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
本論文は屋外舗装路環境における知的電動車椅子のための4層レーザレンジファインダ(FLRF)を用いた道路認識法を提案する.道路認識とは車椅子が走行できる前方の平坦路を検出することを意味する.FLRFは前方の道路環境からレーザスキャン情報を取得し,占有格子地図にマッピングする.舗装路の大部分は平坦ではあるが, 縁石や溝等によって境界がある.平坦路面の検出はRANSAC手法に基づいて行い,道路境界は占有格子地図における障害物セルとして認識する.車椅子を大学キャンパス内で1km走行させる実験により提案手法の性能を調べる. |
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言語 |
ja |
抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
This paper presents a method of road recognition using four-layered laser range finder (FLRF) for a smart electric wheelchair in outdoor pavement environments. Road recognition means detecting the flat road in front of a wheelchair on which it travels. The FLRF captures laser-scan images from the forward road environments, which are mapped onto a grid map. Paved roads are almost flat but are bounded by curbs, ditches, or edges. Detection of the flat road surface is based on a random sample consensus (RANSAC) method, while the road boundaries are identified as obstacle cells in the grid map. The performance of our presented method is shown through experiments of 1 km travelling of a wheelchair on our university campus grounds. |
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言語 |
en |
書誌情報 |
ja : 同志社大学理工学研究報告
en : The Science and Engineering Review of Doshisha University
巻 54,
号 3,
p. 221-230,
発行日 2013-10-31
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出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
同志社大学理工学研究所 |
出版者(英) |
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言語 |
en |
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出版者 |
Science and Engineering Research Institute of Doshisha University |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
PISSN |
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収録物識別子 |
00368172 |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN00165868 |
権利者情報 |
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権利者名 |
同志社大学理工学研究所 |
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言語 |
ja |
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権利者名 |
Science and Engineering Research Institute of Doshisha University |
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言語 |
en |
関連サイト |
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関連タイプ |
isFormatOf |
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識別子タイプ |
URI |
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関連識別子 |
https://doors.doshisha.ac.jp/opac/opac_link/bibid/SB00960326/?lang=0 |
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言語 |
ja |
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関連名称 |
掲載刊行物所蔵情報へのリンク / Link to Contents |
フォーマット |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
application/pdf |
出版タイプ |
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出版タイプ |
VoR |
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出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
日本十進分類法 |
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主題 |
548.3 |