ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 所属別コンテンツ
  2. 政策学部・総合政策科学研究科
  3. 紀要論文
  4. 同志社政策科学研究
  5. 8(2)
  1. 紀要論文
  2. 政策学部・総合政策科学研究科
  3. 同志社政策科学研究
  4. 8(2)

屋外広告業の企業政策に関する研究

https://doi.org/10.14988/pa.2017.0000011032
https://doi.org/10.14988/pa.2017.0000011032
37748c43-56f4-4f8e-a42d-199fbc863bcd
名前 / ファイル ライセンス アクション
019008020005.pdf 019008020005.pdf (135.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-03-06
タイトル
タイトル 屋外広告業の企業政策に関する研究
言語 ja
タイトル
タイトル オクガイ コウコクギョウ ノ キギョウ セイサク ニ カンスル ケンキュウ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル A Study on Corporate Policy of Outdoor Advertising Business
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 屋外広告, サイン, ネオンサイン, 看板, メディア, 都市景観, 環境保全, アーバン・デザイン, 共生, コミュニケーション
outdoor advertising, IMC
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14988/pa.2017.0000011032
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 池永, 一廣

× 池永, 一廣

WEKO 15195
CiNii ID 9000006425389

ja 池永, 一廣

ja-Kana イケナガ, カズヒロ

en Ikenaga, Kazuhiro

Search repository
著者所属
言語 ja
値 同志社大学大学院総合政策科学研究科博士課程(後期課程)
著者所属(英)
言語 en
値 Doshisha University
所属機関識別子種別
値 kakenhi
所属機関識別子
値 34310
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 わが国の広告媒体のルーツとして、屋外広告の歴史は古い。701年の『大宝律令』の改訂版である『養老律令』(718年)の解説書である「令義解(りょうのぎげ)」(833年)の「関市令(かんしりょう)」にまでその記述を遡ることができる。江戸時代には屋外広告が街の豊かな表情をつくる要素として貢献していた。そして、今日に至るまで、広告板やネオンサインなどの屋外広告は、広報・宣伝活動の1つとして社会的に重要な役割を果たしてきた。しかし今日、産業や企業を取り巻く環境変化が複雑化する中、屋外広告も、それらを担う業界も大きな転換期を迎えている。屋外広告に携わる業者の経営規模は中小が圧倒的に多く、経営基盤も脆弱であることから、景気の影響を直接受けやすい。さらに、近年ではインターネット広告などに押され、屋外広告費は微減傾向にある。また、屋外広告物は社会経済活動における情報伝達の媒体として重要なものであるが、これを放置しておくと、都市の美観や自然の風致を損なうばかりでなく、ネオンサインに見られるように膨大な電力エネルギー消費により、地球温暖化を招来する1要因となることから、過剰な露出を控える動きがある。本稿では今日まで屋外広告が培ってきた媒体価値の重要性を再認識する。さらに、現代社会における屋外広告の役割、需要動向、問題点などを探るとともに、これからの屋外広告業の企業政策の在り方について、その展望と提言を試みるものである。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 As a root of advertising media of Japan, the history of an outdoor advertising is old. The description can be gone back to "Kanshiryo" of "Ryounogige" (in the 833 year) as an explanatory of the "Yoro Codes" (in the 718 year) which are the revised editions of the "Taiho Codes" in the 701 year. The outdoor advertising was contributing to the Edo period as an element which builds a rich expression of a town. And outdoor advertisings, such as a billboard and a neon sign, came the important role sure enough socially as one of public relations or the advertisement activities until it resulted by the end of today. However, while environmental change which surrounds industry and a company is complicated today, an outdoor advertising and the industry which bears them have seen the turning point. Since outdoor advertising business has many small and medium-sized enterprises overwhelmingly and a management base is also brittle, the industry tends to be directly influenced of business. Furthermore, in late years there are outdoor advertising costs in a tendency to slight decrease by extension such as internet advertising. Moreover, although an outdoor advertising thing is important as a medium of the communication of information in social economy activity, when this is left, there is a motion which it not only spoils a city fine sight and natural city taste, but refrains from superfluous exposure by a huge amount of electric power energy consumption from becoming one factor which invites global warming so that a neon sign may see. In this paper, it has a new appreciation of the importance of the medium value which the outdoor advertising has cultivated till today. Furthermore, it searches for the role of the outdoor advertising in modern society, a demand trend, a problem, etc., and the view and proposal are tried about the directivity of the company policy of future outdoor advertising business.
言語 en
内容記述
内容記述 論説(Article)
書誌情報 ja : 同志社政策科学研究
en : Doshisha University policy & management review

巻 8, 号 2, p. 75-92, 発行日 2006-12-22
出版者
出版者 同志社大学大学院総合政策科学会
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 18808336
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11408121
権利者情報
権利者識別子Scheme AID
権利者識別子 DA12421221
権利者名 同志社大学大学院総合政策科学会
言語 ja
関連サイト
関連タイプ isFormatOf
識別子タイプ URI
関連識別子 https://doors.doshisha.ac.jp/opac/opac_link/bibid/SB00953026/?lang=0
言語 ja
関連名称 掲載刊行物所蔵情報へのリンク / Link to Contents
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 674.8
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-27 15:14:52.570433
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3