WEKO3
アイテム
Spray and combustion characteristics in biodiesel fuels
https://doi.org/10.14988/di.2020.0000000178
https://doi.org/10.14988/di.2020.0000000178e4d7b6da-9868-4f3f-b55c-e21760378820
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 学位論文 / Thesis or Dissertation(1) | |||||
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公開日 | 2020-06-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Spray and combustion characteristics in biodiesel fuels | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | バイオディーゼル | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Biodiesels | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_db06 | |||||
資源タイプ | doctoral thesis | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.14988/di.2020.0000000178 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | バイオディーゼル燃料の噴霧および燃焼特性 | |||||
言語 | ja | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | バイオディーゼル ネンリョウ ノ フンム オヨビ ネンショウ トクセイ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
著者 |
Bhikuning, Annisa
× Bhikuning, Annisa |
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著者所属 | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 理工学研究科 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Graduate School of Science and Engineering | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | バイオディーゼルは、メタノールと触媒を使用したエステル交換プロセスによって製造されます。バイオディーゼルには、高セタン価、酸化安定性、低排出など、いくつかの利点があります。ただし、バイオディーゼルの高粘度と沸騰温度は、ディーゼルエンジンの噴霧燃焼に影響を与える可能性があります。したがって、高燃料と低沸点燃料を混合することでバイオディーゼルの特性を改善するために、新しい燃料設計法が適用されます。 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Biodiesel is one of the promising alternative fuels in the future. Biodiesel is made from the trans-esterification process that uses methanol or alcohol and catalyst. The use of biodiesel in diesel engine has some advantages such as high cetane number, oxidation stability and can reduce some emissions. However, high viscosity, boiling temperatures and surface tension in biodiesel may affect the spray characteristics as compared to diesel oil. To overcome the unbenefited in biodiesel, therefore, the new fuel designed method that high-boiling point fuel is mixed to a low-boiling point fuel is applied in order to improve the properties in biodiesels. | |||||
言語 | en | |||||
書誌レコードID | ||||||
識別子タイプ | NCID | |||||
関連識別子 | BC02441719 | |||||
関連サイト | ||||||
関連タイプ | isFormatOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | https://doors.doshisha.ac.jp/opac/opac_link/bibid/BB13127440/?lang=0 | |||||
言語 | ja | |||||
関連名称 | 掲載刊行物所蔵情報へのリンク / Link to Contents | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
学位名 | ||||||
言語 | ja | |||||
学位名 | 博士(工学) | |||||
学位名 | ||||||
言語 | en | |||||
学位名 | Doctor of Philosophy in Engineering | |||||
学位授与機関 | ||||||
学位授与機関識別子Scheme | kakenhi | |||||
学位授与機関識別子 | 34310 | |||||
言語 | ja | |||||
学位授与機関名 | 同志社大学 | |||||
言語 | en | |||||
学位授与機関名 | Doshisha University | |||||
学位授与年月日 | ||||||
学位授与年月日 | 2020-03-22 | |||||
学位授与番号 | ||||||
学位授与番号 | 甲第1080号 |