WEKO3
アイテム
Research on dialogue-based CALL integrating tutoring and implicit learning : the design of an automatic joining-in type robot assisted language learning
https://doi.org/10.14988/00001561
https://doi.org/10.14988/00001561beaa0c70-c6c8-44de-8420-c2212ec7bd39
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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要旨/abstaract (239.9 kB)
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zk1042.pdf (2.1 MB)
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Item type | 学位論文 / Thesis or Dissertation(1) | |||||
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公開日 | 2019-10-16 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Research on dialogue-based CALL integrating tutoring and implicit learning : the design of an automatic joining-in type robot assisted language learning | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | CALL | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Dialogue-Based Computer-Assisted Language Learning (DB-CALL) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Robot-Assisted Language Learning (RALL) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Automatic Speech Recognition (ASR) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Automatic Grammar Classification | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Implicit Learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Interactive Alignment | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Corrective Feedback | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_db06 | |||||
資源タイプ | doctoral thesis | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.14988/00001561 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | 個別教示学習と潜在学習手法とを統合するCALLに関する研究 | |||||
言語 | ja | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | コベツ キョウジ ガクシュウ ト センザイ ガクシュウ シュホウ トオ トウゴウ スル CALL ニカンスル ケンキュウ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
著者 |
Khalifa, AlBara Jamal
× Khalifa, AlBara Jamal |
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著者所属 | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 理工学研究科 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Graduate School of Science and Engineering | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This dissertation presents the design of a novel joining-in-type humanoid robot-assisted language learning that uses two robots to conduct a goal-oriented conversation with the human learner to practice English as a second language. The system uses implicit learning as the main learning style to teach the usage of a specific expression form. A mix of tutoring and peer learning is implemented in the course of a three-party conversation. This learning style enables the learner to gain linguistic knowledge, and at the same time it improves the performance of the speech recognition engine. | |||||
言語 | en | |||||
書誌レコードID | ||||||
識別子タイプ | NCID | |||||
関連識別子 | BC02544405 | |||||
関連サイト | ||||||
関連タイプ | isFormatOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | https://doors.doshisha.ac.jp/opac/opac_link/bibid/BB13128125/?lang=0 | |||||
言語 | ja | |||||
関連名称 | 掲載刊行物所蔵情報へのリンク / Link to Contents | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
学位名 | ||||||
言語 | ja | |||||
学位名 | 博士(工学) | |||||
学位名 | ||||||
言語 | en | |||||
学位名 | Doctor of Philosophy in Engineering | |||||
学位授与機関 | ||||||
学位授与機関識別子Scheme | kakenhi | |||||
学位授与機関識別子 | 34310 | |||||
言語 | ja | |||||
学位授与機関名 | 同志社大学 | |||||
言語 | en | |||||
学位授与機関名 | Doshisha University | |||||
学位授与年月日 | ||||||
学位授与年月日 | 2019-09-20 | |||||
学位授与番号 | ||||||
学位授与番号 | 甲第1042号 |