WEKO3
アイテム
Tokyo rodeo : transnational country music and the crisis of Japanese masculinities
https://doi.org/10.14988/di.2019.0000000572
https://doi.org/10.14988/di.2019.0000000572c940f8b2-6f8a-4897-a574-a239a980216b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
要旨/abstaract (430.1 kB)
|
|
|
zk1008.pdf (1.4 MB)
|
|
Item type | 学位論文 / Thesis or Dissertation(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-05-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Tokyo rodeo : transnational country music and the crisis of Japanese masculinities | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ポピュラー音楽 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 男性性 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 越境 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | カントリー音楽 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アメリカ研究 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日本文化 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Popular Music | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | masculinity | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Transnational | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | country music | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | American Studies | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japanese culture | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_db06 | |||||
資源タイプ | doctoral thesis | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.14988/di.2019.0000000572 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | 東京ロデオ : カントリー音楽の越境と日本人男性性の危機 | |||||
言語 | ja | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | トウキョウ ロデオ : カントリー オンガク ノ エッキョウ ト ニホンジン ダンセイセイ ノ キキ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
著者 |
永冨, 真梨
× 永冨, 真梨 |
|||||
著者所属 | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | グローバル・スタディーズ研究科 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Graduate School of Global Studies | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本論文は、日本人男性とカントリー音楽を事例とした、日本人のアメリカ文化との遭遇に関する研究である。本論文では、なぜ日本人男性がアメリカのカントリー音楽とそのシンボルであるカウボーイを消費したかについて考察する。日本人男性は、これらの「典型的」とも言われるアメリカのシンボルを通して、日本の国家建設や、方向性に必要不可欠な、日本人男性性について議論していたと主張する。 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This dissertation is a case study about the Japanese encounter with American culture by dealing with Japanese men and American country music. I investigate why Japanese men consumed American country music and cowboy images that served as the music's main symbol. Those Japanese men's encounter with American country music shows us that Japanese men received this music from the US in multifaceted ways, rather than simply as a way to understand US-Japan relations. I argue that these Japanese men used American country music and cowboy images to debate about Japanese masculinity, which was intrinsic to Japanese nation-building, aims and identities. | |||||
言語 | en | |||||
書誌レコードID | ||||||
識別子タイプ | NCID | |||||
関連識別子 | BB28912460 | |||||
関連サイト | ||||||
関連タイプ | isFormatOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | https://doors.doshisha.ac.jp/opac/opac_link/bibid/BB13100462/?lang=0 | |||||
言語 | ja | |||||
関連名称 | 掲載刊行物所蔵情報へのリンク / Link to Contents | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
学位名 | ||||||
言語 | ja | |||||
学位名 | 博士(アメリカ研究) | |||||
学位名 | ||||||
言語 | en | |||||
学位名 | Doctor of Philosophy in American Studies | |||||
学位授与機関 | ||||||
学位授与機関識別子Scheme | kakenhi | |||||
学位授与機関識別子 | 34310 | |||||
言語 | ja | |||||
学位授与機関名 | 同志社大学 | |||||
言語 | en | |||||
学位授与機関名 | Doshisha University | |||||
学位授与年月日 | ||||||
学位授与年月日 | 2019-03-21 | |||||
学位授与番号 | ||||||
学位授与番号 | 甲第1008号 |