@article{oai:doshisha.repo.nii.ac.jp:00029330, author = {Seki, Tomohiro and 関, 智宏 and 曽我, 寛人 and Soga, Hiroto}, issue = {3}, journal = {同志社商学, Doshisha Shogaku (The Doshisha Business Review)}, month = {Nov}, note = {本研究では,中小企業によるアントレプレナーシップとしての国際化をとりあげ,その概念化につなげていくための分析モデルを提示することを目的とする。具体的には,VOSviewerをもちいて,関連する先行研究についてネットワークによる引用分析を行い,論文の引用情報に基づいた論文同士の類似度ごとのクラスターを生成し,ネットワーク,起業志向,組織能力,知識という4つが,中小企業によるアントレプレナーシップとしての国際化を捉えるさいに重要な要素となることを明らかにした。, The purpose of this study is to present an analytical model to conceptualize internationalization as entrepreneurship by SMEs. Specifically, using VOSviewer, we conducted a network citation analysis of related previous studies and generated clusters by the degree of similarity among the papers based on the citation information of the papers. The results showed that network, entrepreneurial orientation, organizational capability, and knowledge are important factors in understanding internationalization as entrepreneurship by SMEs., 研究(Article), application/pdf}, pages = {679--697}, title = {中小企業によるアントレプレナーシップとしての国際化にかんする分析モデル : VOSviewerによるシステマティック・レビュー}, volume = {74}, year = {2022}, yomi = {セキ, トモヒロ and ソガ, ヒロト} }