@article{oai:doshisha.repo.nii.ac.jp:00029047, author = {Ishikura, Tadao and 石倉, 忠夫 and 廣光, 佑哉 and Hiromitsu, Yuya and 北島, 孟 and Kitajima, Takeshi}, issue = {14}, journal = {同志社スポーツ健康科学, Doshisha Journal of Health & Sports Science}, month = {Jun}, note = {本研究は成功または失敗時における快または不快感情を喚起するメッセージがゴルフのパッティング技能の学習と感情に及ぼす影響について検討した。分析の結果から、30試行のゴルフパッティングの練習における目標枠内にボールが停止した場合に快感情メッセージを被験者に与える条件と目標枠外にボールが停止した場合に不快感情メッセージを被験者に与える条件はゴルフのパッティング技能の学習に不利であったと推察された., This study aimed to investigate the effects of feedback messages that evoke pleasant or unpleasant feelings when a task succeeds or fails in the learning of golf putting and mood. From the results, it was considered that a pleasant message was given when the ball stopped within the target distance and an unpleasant message was given when the ball stopped outside the target distance in the practice of 30 trials of golf putting might be disadvantageous to the learning of golf putting skills., 原著(Original paper), application/pdf}, pages = {1--9}, title = {感情喚起フィードバックメッセージがゴルフパッティング学習へ及ぼす影響}, year = {2022}, yomi = {イシクラ, タダオ and ヒロミツ, ユウヤ and キタジマ, タケシ} }