@article{oai:doshisha.repo.nii.ac.jp:00029012, author = {秋庭, 裕 and Akiba, Yutaka}, issue = {26}, journal = {同志社社会学研究, The Doshisha Shakaigakukenkyu (Doshisha review of sociology)}, month = {Mar}, note = {創価学会の海外布教は、1960年10月、北・南米より始められた。今日、創価学会は、Soka Gakkai International (SGI) として海外への広まり、日本宗教としては最大、かつ群を抜いている。イタリア宣教は、創価学会第三代会長に就任した池田大作が、翌1961年10月ローマを訪れたことに端を発し、最初ローマから布教が開始されたが、火が点いたのは80年代に入ってからトスカーナ州フィレンツェにおいてであった。やがてミラノを中心とするロンバルディア、またローマを中心としたイタリア北中部に広まった。それが、近年、南部へも伝播している。本稿はその理由を探った。, This paper discusses how Soka Gakkai International (SGI) has been accepted in Italy, a largely Catholic Society. The paper focuses on the history of the propagation of SGI in Italy and the impact of the concepts of Nichiren among new believers. Many believers of Japanese religions that proselytize overseas are of Japanese origin or descent, but SGI has more than 12 million members in 192 nations and regions, including not only Japanese people living abroad, but also non-Japanese. SGI has more than 90,000 members in Italy, almost of all are Italians. So how has Soka Gakkai, a religion said to be grounded in Japanese Buddhism, been accepted in Italy, which differs from Japan in its language, and Judeo-Christian cultural background especially Catholic?, 追悼特集--森川眞規雄先生(In memory of Professor Morikawa Makio), application/pdf}, pages = {73--93}, title = {サン・ジェンナーロの街、唱題のとき : イタリア創価学会「南」へ}, year = {2022}, yomi = {アキバ, ユタカ} }