@article{oai:doshisha.repo.nii.ac.jp:00028218, author = {楊, 吟雨 and Yang, Yinyu and 田口, 哲也 and Taguchi, Tetsuya}, issue = {1-2}, journal = {文化情報学, Journal of culture and information science}, month = {Mar}, note = {前回の研究ノートは歴史的契機を軸にして日本と台湾のアポリティカルな若者文化について論考を進めた。本稿では、「アポリティカルな若者文化」という前回提出した概念を再度用いて現在の東アジアで展開されている大衆文化の1形態である48系のアイドル文化を記述することによって東アジアで現在展開されている大衆文化の特質を明らかにしたい。今回の研究対象になるのは日本発(日源)のアイドル文化である。, In the previous article we discussed the apolitical youth culture of Japan and Taiwan with an emphasis on historic momentum. In this paper, we use the same concept of "apolitical youth culture" to describe the 48-series idol culture, which is a form of popular culture currently being developed in East Asia. By so doing, we hope we will be able to clarify the characteristics of popular culture in East Asia today. The subject matter of this research is the idol culture originating in Japan (Nichigen in Chinese)., 研究ノート, application/pdf}, pages = {14--23}, title = {東アジアの未来(2) : 48系アイドル文化の伝播}, volume = {16}, year = {2021}, yomi = {ヨウ, ギンウ and タグチ, テツヤ} }