ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 所属別コンテンツ
  2. 人文科学研究所
  3. 紀要論文
  4. 社会科学
  5. 50(4)
  1. 紀要論文
  2. 研究所
  3. 社会科学
  4. 50(4)

協働作話における児童の応答行為と協働作話の展開過程における児童同士の創造性の発揮に関する実証的研究

https://doi.org/10.14988/00028053
https://doi.org/10.14988/00028053
8ecd3972-9a16-4f1e-a531-568140fe6edf
名前 / ファイル ライセンス アクション
007001280007.pdf 007001280007.pdf (720.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-04-13
タイトル
タイトル 協働作話における児童の応答行為と協働作話の展開過程における児童同士の創造性の発揮に関する実証的研究
言語 ja
タイトル
タイトル キョウドウ サクワ ニオケル ジドウ ノ オウトウ コウイ ト キョウドウ サクワ ノ テンカイ カテイ ニオケル ジドウ ドウシ ノ ソウゾウセイ ノ ハッキ ニカンスル ジッショウテキ ケンキュウ
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル Considering children's responsive behaviors in the joint story-making and their mutual creativity development in the joint story-making process
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 協働学習, 創造性
collaboration learning, creativity
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14988/00028053
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 李, 月

× 李, 月

WEKO 28457
CiNii ID 9000410036458

ja 李, 月

ja-Kana リ, ユエ

en Li, Yue

Search repository
著者所属
言語 ja
値 同志社大学大学院総合政策科学研究科博士課程後期
著者所属(英)
言語 en
値 Doshisha University
所属機関識別子種別
値 kakenhi
所属機関識別子
値 34310
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究の目的は,小学校において,協働作話が児童同士の相互作用にどのような影響を及ぼすのか,とくに創造性を刺激する可能性があるのかを明らかにすることである。そのため,「図形の見立て描画」を社会実験として京都市内の小学校で実施し、その概要を述べ、結果を分析した。この実験において,児童同士の助け合いによって物語が完成し、それをチームで発表するに至ったこと,さらには,協働作話の過程で描画表現を展開することで,児童間でお互いに好意的態度が見られたのは,いずれも大きな発見であった。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to clarify what kind of changes the collaborative confabulation brings to the mutual relationship between elementary school children, especially the effect of stimulating collective creativity. As a research method for that purpose, a social experiment using "play of concreting abstract figures using one's imagination" was conducted at an elementary school in Kyoto city. As a result, a coherent story was completed through collaborative work by a team organized by the children, and the children were able to share a sense of accomplishment by presenting the story as a team in the process. It is noteworthy that by mutually presenting and criticizing the drawings that the children devised, they accepted the expressions of others positively and respected the personality of others. It was a remarkable kind of an acceptance of others as needed in the inter-cultural society.
言語 en
内容記述
内容記述 特集 ソーシャル・イノベーション学の総合的研究
内容記述
内容記述 Special issue: A synthetic study of science of social innovation
内容記述
内容記述 論説(Article)
書誌情報 ja : 社会科学
en : The Social Science(The Social Sciences)

巻 50, 号 4, p. 117-146, 発行日 2021-02-28
出版者
出版者 同志社大学人文科学研究所
言語 ja
出版者(英)
出版者 Institute for the Study of Humanities & Social Sciences, Doshisha University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 04196759
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00108933
権利者情報
権利者識別子Scheme AID
権利者識別子URI https://ci.nii.ac.jp/author/DA00394518
権利者識別子 DA00394518
権利者名 同志社大学人文科学研究所
言語 ja
権利者名 Institute for the Study of Humanities & Social Sciences, Doshisha University
言語 en
関連サイト
関連タイプ isFormatOf
識別子タイプ URI
関連識別子 https://doors.doshisha.ac.jp/opac/opac_link/bibid/SB00958720/?lang=0
言語 ja
関連名称 掲載刊行物所蔵情報へのリンク / Link to Contents
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 371.5
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-27 16:10:54.848578
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3