@article{oai:doshisha.repo.nii.ac.jp:00027913, author = {曾, 愉茜 and Zeng, Yuxi}, journal = {同志社政策科学院生論集, Doshisha policy and management review}, month = {Feb}, note = {現在、地域貢献の中で大学生が主体的に学んでいく地域貢献型学習が各国で活発化している。その背景には、大学の社会貢献姿勢、大学生の能動的学習の推奨といった大学側の事情もあれば、若手人材不足に直面している地域側の需要もある。本論は、主として発足の背景、政策・組織的な支援、活動の現状と特徴という三つの側面からアメリカ、日本、中国における地域貢献型学習に関する比較調査を行った。, At present, community-based learning, in which university students independently learn from community contribution, is becoming popular in many countries. The university's attitude toward social contribution, the proactiveness on active learning by university students, and the demand of the young talents from local communities are three drivers of this phenomenon. A comparative survey was conducted on university students' community-based learning in the United States, Japan, and China from the three aspects of organizational support, the current status and characteristics of activities., 研究ノート(Note), application/pdf}, pages = {1--9}, title = {各国における大学生の地域貢献型学習の展開と政策 : 日、米、中三ヶ国を中心に}, volume = {10}, year = {2021}, yomi = {ソ, ユキ} }