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  1. 所属別コンテンツ
  2. 経済学部・研究科
  3. 紀要論文
  4. 經濟學論叢
  5. 65(4)
  1. 紀要論文
  2. 経済学部・研究科
  3. 經濟學論叢
  4. 65(4)

Diffusion policy for the cooperative vehicle-pedestrian driving safety support system

https://doi.org/10.14988/00027426
https://doi.org/10.14988/00027426
8803cd81-7505-4de9-8a5d-7135888545ed
名前 / ファイル ライセンス アクション
034065040006.pdf 034065040006.pdf (508.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-08-26
タイトル
タイトル Diffusion policy for the cooperative vehicle-pedestrian driving safety support system
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 Cooperative Vehicle-Pedestrian Driving Safety Support System, Intelligent Transport Systems, Pedestrian-Vehicle Accidents, Critical Mass, Indicative Planning, Dynamic Stability
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14988/00027426
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 三好, 博昭

× 三好, 博昭

WEKO 675
CiNii ID 1000080399055
e-Rad 80399055
ORCID 0000-0003-1466-0475

ja 三好, 博昭

ja-Kana ミヨシ, ヒロアキ

en Miyoshi, Hiroaki

Search repository
谷下, 雅義

× 谷下, 雅義

WEKO 28438
CiNii ID 1000030242001
e-Rad 30242001

ja 谷下, 雅義

ja-Kana タニシタ, マサヨシ

en Tanishita, Masayoshi

Search repository
著者所属
言語 ja
値 三好, 博昭 / 同志社大学大学院総合政策科学研究科教授
著者所属
言語 ja
値 谷下, 雅義 / 中央大学理工学部教授
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 歩車協調安全運転支援システムは、歩行者と自動車を通信で結び、死角に入った歩行者の存在をドライバーに警告するシステムである。本稿は、この歩車協調安全システムの普及ために必要な政府の政策を理論的に考察することを目的としたものである。本稿の主な結論は次の通り。政府はクリティカル・マスを僅かに超える歩行者端末(または車載器)を無償配布することによって、歩車協調安全システムの望ましい普及水準を達成することができる。また、車載器(または歩行者端末)の目標普及率を人々にアナウンスすることによって、クリティカル・マスを小さくし、無償配布に必要な財政コストを縮減できる。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The cooperative vehicle–pedestrian driving safety support system is a system connecting pedestrians and vehicles through signal communications in order to alert drivers of the presence of pedestrians in their blind spots. In this paper, we conduct a theoretical examination of the governmental policy necessary for the promotion of this system. The main conclusions of this paper are as follows. The government should be able to diffuse the cooperative vehicle–pedestrian driving safety support system into a society by distributing free pedestrian units (or on-board units) in a number that slightly exceeds the penetration critical mass level. Likewise, we are able to reduce the financial cost for the distribution of free units by reducing the critical mass through a public announcement regarding the target penetration level.
言語 en
内容記述
内容記述 中尾武雄教授古稀記念論文集
内容記述
内容記述 Dedicated to Professor Takeo Nakao on his 70th birthday
内容記述
内容記述 Article
書誌情報 ja : 經濟學論叢
en : Keizaigaku-Ronso (The Doshisha University economic review)

巻 65, 号 4, p. 717-747, 発行日 2014-03-20
出版者
出版者 同志社大學經濟學會
言語 ja
出版者(英)
出版者 The Doshisha Economic Association
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 03873021
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00070477
権利者情報
権利者識別子Scheme AID
権利者識別子 DA03409702
権利者名 同志社大學經濟學會
言語 ja
権利者名 The Doshisha Economic Association
言語 en
関連サイト
関連タイプ isFormatOf
識別子タイプ URI
関連識別子 https://doors.doshisha.ac.jp/opac/opac_link/bibid/SB00957563/?lang=0
言語 ja
関連名称 掲載刊行物所蔵情報へのリンク / Link to Contents
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 537.09
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Ver.1 2023-07-27 11:38:30.374602
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