@article{oai:doshisha.repo.nii.ac.jp:00027405, author = {有吉, 忠一 and Ariyoshi, Chuichi}, issue = {2}, journal = {經濟學論叢, Keizaigaku-Ronso (The Doshisha University economic review)}, month = {Sep}, note = {スポーツ観戦価値の経験価値の汎用化を進めるために、観戦者が知覚する経験価値の差異や共通点を明らかにすることが必要である。そこで、本研究では、観戦区分、種目区分に着目しアンケート調査を用い、相関分析と回帰分析をおこなった。その結果として、相関分析では各経験価値因子間で相関性があること、回帰分析では、観戦頻度が最も経験価値を説明できる独立変数であることが分かった。, In order to advance the research of generalizing experiential values for spectator sports, it is necessary to identify the differences between and the affinity of those values. The purpose of this paper is to analyze those values through a spectator segment and a sports segment using correlation and regression analysis. The results show that correlations exist among each experiential value, and that the frequency of watching sports is the most significant factor among the independent variables., 研究ノート(Note), application/pdf}, pages = {511--533}, title = {スポーツの観戦価値の決定要因分析 : 経験価値の視点から}, volume = {65}, year = {2013}, yomi = {アリヨシ, チュウイチ} }