@article{oai:doshisha.repo.nii.ac.jp:00027248, author = {Fukuda, Tomoko and 福田, 智子 and 山本, 愛奈 and Yamamoto, Aina and 李, 羽 and Li, Yu and 耕三寺, 華蓮 and Kosanji, Karen and 大久保, 孝晃 and Okubo, Takaaki and 徐, 嘉楓 and Xu, Jiafeng and 胡, 淑雲 and Hu, Shuyun}, issue = {2}, journal = {文化情報学, Journal of culture and information science}, month = {Mar}, note = {本稿は、「同志社大学文化情報学部蔵『源氏絵所屏風言葉書』翻刻と考察(桐壺巻~野分巻)」に引き続き、当該書の御幸巻から幻巻の本文系統と、それが指し示す源氏絵の図柄を類型に照らして考察するものである。本文は、北村季吟『湖月抄』(延宝三年〈一六七五〉刊)と一致する帖もあるが、青表紙本系統の三條西家本との共通性が目立つ。また、本書が示す図柄を『源氏物語』承応三年(一六五四)版本の挿絵と比較すると、共通するものも多いが、幻巻では、紫上の死に関連した通常の類型的な場面を避けるといった図柄の選択が行われていると考えられる。, This report is continuation of Reprint and Research of "Genji Edokoro Kotobagaki" in the Possession of Faculty of Culture and Information Science, Doshisha University; from Kiritsubonomaki to Nowakinomaki. We consider from Miyuki no Maki to Maboroshi no Maki. As a result, we understood that the text of "The Tale of Genji" almost accorded with Kigin Kitamura "Kogetsusho". But there is also a part common to Sanjyonishike-bon which belongs to Aobyoshi-bon group. In addition, the pattern of the Genji picture which the text of this book shows is almost included in a cut of "The Tale of Genji" published for Shoo era three years. But a situation related to Murasaki no Ue dying isn't chosen., 資料紹介, application/pdf}, pages = {38--28}, title = {同志社大学文化情報学部蔵『源氏絵所屏風言葉書』翻刻と考察(行幸巻~幻巻)}, volume = {14}, year = {2019}, yomi = {フクダ, トモコ and ヤマモト, アイナ and リー, ユー and コウサンジ, カレン and オオクボ, タカアキ and ジョ, カフウ and コ, シュクウン} }