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  1. 所属別コンテンツ
  2. 社会学部・研究科
  3. 紀要論文
  4. 評論・社会科学
  5. (132)
  1. 紀要論文
  2. 社会学部・研究科
  3. 評論・社会科学
  4. (132)

Lecture note: media and content industry in Japan

https://doi.org/10.14988/pa.2020.0000000084
https://doi.org/10.14988/pa.2020.0000000084
de8c8752-c0c9-4e7b-a26c-a743ef650c61
名前 / ファイル ライセンス アクション
031001320004.pdf 031001320004.pdf (962.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-05-27
タイトル
タイトル Lecture note: media and content industry in Japan
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 Media Industry, Content Industry
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14988/pa.2020.0000000084
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 伊藤, 高史

× 伊藤, 高史

WEKO 24544
CiNii ID 9000415078489
AID DA07646550

ja 伊藤, 高史

ja-Kana イトウ, タカシ

en Ito, Takashi

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著者所属
言語 ja
値 同志社大学社会学部教授
著者所属(英)
言語 en
値 Doshisha University
所属機関識別子種別
値 kakenhi
所属機関識別子
値 34310
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article explaining the characteristics of media and content industry in Japan is the manuscript that the author read at the seminar held at the Amherst College, Massachusetts, on March 5, 2019. The author explained the structural features of the Japanese media and content industry and its background. Conventional mass media such as broadcasters, newspapers, and publishing houses prospered in Japan. One might attribute such prosperity to the success of the government's media policies as an economic policy to help the industries grow. However, such prosperity of conventional mass media created problems to be solved. Structural features of the industry generated the problem that TV broadcasters and newspaper publishers' supremacy in the distribution process of content capture the larger chunk of financial resources, and only a small amount is assigned to content production. We should consider whether the treatment gap between permanent employees of major media enterprises and employees of production companies is legitimate. We should also consider the status quo of the media and content industry from the viewpoint of its future development. The most important factor for further development is creativity. If they cannot keep creating good pieces of work, their products will be replaced by imported pieces. Therefore, we need to change the current structure of the industry in which major media enterprises capture larger parts of benefits into a structure where creators are legitimately rewarded.
言語 ja
内容記述
内容記述 資料(Material)
書誌情報 ja : 評論・社会科学
en : Hyoron Shakaikagaku (Social Science Review)

号 132, p. 31-52, 発行日 2020-03-20
出版者
出版者 同志社大学社会学会
言語 ja
出版者(英)
出版者 The Association of Social Studies, Doshisha University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 02862840
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00211207
権利者情報
権利者識別子Scheme AID
権利者識別子 DA15255399
権利者名 同志社大学社会学会
言語 ja
権利者名 The Association of Social Studies, Doshisha University
言語 en
関連サイト
関連タイプ isFormatOf
識別子タイプ URI
関連識別子 https://doors.doshisha.ac.jp/opac/opac_link/bibid/SB00961338/?lang=0
言語 ja
関連名称 掲載刊行物所蔵情報へのリンク / Link to Contents
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 361.453
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Ver.1 2023-07-27 13:56:29.708489
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