@article{oai:doshisha.repo.nii.ac.jp:00026923, author = {望月, 詩史 and Mochizuki, Shifumi}, issue = {4}, journal = {同志社法學, The Doshisha Hogaku (The Doshisha law review)}, month = {Sep}, note = {本資料は、1938年1月から12月までに『東洋経済新報』に掲載されたThe Oriental Economist(以下OE誌と略記)最新号広告一覧である。本広告は、海外におけるOE誌の反響を紹介したり、またOE誌の存在意義や使命を強調したりしている点で興味深い内容である。1938年の広告の特徴としては、第一に新たに「出版だより」欄が設置されたこと、第二に石橋湛山及び東洋経済新報社と外国の日本研究者のつながりが明らかとなったことである。, This material is advertisements of the latest issue of The Oriental Economist which was published in TOYO KEIZAI SHIMPO from January to December 1938. It has two characteristics. First is that new section was made in at the end of the magazine which was "Announcement of Publication". Second is that it was apparent that Ishibashi Tanzan and his company had a connection with some foreign researchers who studied about Japanese economy., 資料(Material), application/pdf}, pages = {1513--1526}, title = {The oriental economist最新号広告一覧(一九三八年)}, volume = {69}, year = {2017}, yomi = {モチズキ, シフミ} }