@article{oai:doshisha.repo.nii.ac.jp:00026684, author = {森, 京華 and Mori, Kyoka}, issue = {1}, journal = {同志社政策科学研究, Doshisha University policy & management review}, month = {Aug}, note = {高品質なサービスの提供を求められる航空会社の客室乗務員のホスピタリティに着目し、Kolb(1984)の経験学習モデルをもとに客室乗務員の職務経験と察しのスキル学習の関係性を検証した。分析の結果、Kolb(1984)が指摘するように、客室乗務員は職務経験を通じ段階的なプロセスを経て、察しのスキルを習得することが明らかになった。また、その習得には職場における他者との関係性の強化が有効であることが示唆された。, In this study, I examined the relationship between airline cabin crew's job experiences and their acquisition of Sasshi skills, using Kolb's (1984) experience learning model as an analytic framework. Results of qualitative analysis showed that cabin crew acquire Sasshi skills at work in a gradual process, as indicated in Kolb's model. Findings also suggested that to promote crew acquisition of Sasshi skills, it is effective to enhance their relatedness to others in the workplace., 研究ノート(一般)(Note), application/pdf}, pages = {77--92}, title = {職務経験を通じた察しのスキル学習プロセスに関する事例研究 : 航空会社の客室乗務員に着目して}, volume = {21}, year = {2019}, yomi = {モリ, キョウカ} }