@article{oai:doshisha.repo.nii.ac.jp:00026312, author = {Ishikura, Tadao and 石倉, 忠夫}, issue = {10}, journal = {同志社スポーツ健康科学, Doshisha Journal of Health & Sports Science}, month = {Jun}, note = {本研究は、パフォーマンス遂行前において生徒の快または不快感情を喚起する体育教師からのメッセージを明らかにし、そして生徒の体育教師に対する好感の程度と性差を検討することを目的とした。大学生1186名(男性598名、女性535名)を調査対象者とし、高校の時の体育教師を回想させ、その体育教師から感情喚起メッセージを受けたと想定した時の快/不快感情の評価を求めた。分析結果からパフォーマンス前における体育教師からの感情を喚起するメッセージは、生徒の体育教師に対する好感の程度や性別を媒介変数とし、快/不快感情に影響することが示された。, This study aimed to investigate the effect of messages that evoke students' pleasant or unpleasant feelings from their physical education teachers (PETs) on pre-performance, and whether the students' impressions of their PETs, along with their gender differences, influence the feelings evoked by their messages. The results suggest that the effect of verbal interaction with PETs on pre-performance affects students' pleasant or unpleasant feelings based on certain parameters, such as the student's degree of pleasant feelings for the PET and their gender differences., 原著(Original paper), application/pdf}, pages = {1--8}, title = {パフォーマンス遂行前における体育教師からの快/不快感情を喚起するメッセージの影響}, year = {2018}, yomi = {イシクラ, タダオ} }