@article{oai:doshisha.repo.nii.ac.jp:00025972, author = {坂田, 均 and Sakata, Hitoshi}, issue = {3}, journal = {同志社法學, The Doshisha Hogaku (The Doshisha law review)}, month = {Jul}, note = {英国では18世紀に書籍及び絵画を中心に創作性概念が発展し、1911年法は14の著作権法を統一し、創作性の要件の規定をおいた。同法はベルヌ改正条約の批准にともなう改正法であったが、体系の違いから翻訳や翻案については大陸諸国と異なる内容を盛り込んでいる。また、英国の創作性概念は、ジョン・ロックの労働価値論の影響を強く受けており、経済的視点からの分析が巧みである。わが国においても、人格権的視点とともに経済的視点を導入することが有用である。, The concept of originality had developed in 18th century in Britain. The 1911 Act was enacted as the first unified copyright law, and harmonized with Belin Revision Conference. However, some parts of the 1911 Act, for example the scope of translation and adaptation, were different from the Conference. The copyright protection in UK was reflected from the theory of John Locke. Its economic viewpoint is also useful to us., 論説(Article), application/pdf}, pages = {943--978}, title = {英国著作権法における創作性概念の形成}, volume = {68}, year = {2016}, yomi = {サカタ, ヒトシ} }