WEKO3
アイテム
タイヤ接地・転動時における上下車軸振動予測
https://doi.org/10.14988/pa.2017.0000013291
https://doi.org/10.14988/pa.2017.000001329116527400-0b6b-4675-99db-fa7715432249
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||||||||
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公開日 | 2013-10-22 | |||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||
タイトル | タイヤ接地・転動時における上下車軸振動予測 | |||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||
タイトル | タイヤ セッチ・テンドウジ ニオケル ジョウゲ シャジク シンドウ ヨソク | |||||||||||||||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||
タイトル | Prediction of vertical spindle force due to loaded and rolling tire | |||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||
主題 | タイヤ, 上下車軸振動, 路面入力推定, ロードノイズ tire, vertical spindle force, estimation of road input, road noise |
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資源タイプ | ||||||||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||||||||
ID登録 | 10.14988/pa.2017.0000013291 | |||||||||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||||||||||||||||
その他のタイトル | タイヤ接地転動時における上下車軸振動予測 | |||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
著者 |
松原, 真己
× 松原, 真己
WEKO
2551
× 小泉, 孝之
WEKO
15688
× 辻内, 伸好
WEKO
15687
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著者所属 | ||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
値 | 松原, 真己 / Ph. D. student, Department of mechanical engineering, Doshisha University | |||||||||||||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
値 | 高橋, 和彦 / 同志社大学理工学部エネルギー機械工学科 | |||||||||||||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
値 | 橋本, 雅文 / 同志社大学理工学部エネルギー機械工学科 | |||||||||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||||
内容記述 | 設計初期段階でタイヤ転動時の車軸振動を予測することができれば,効率的なロードノイズ固体伝搬音の低減,さらには開発時間の短縮につながる.車軸振動の予測精度に関わる重要な問題が,転動時のモデル化とシミュレーションモデルへの入力条件である.そのため,タイヤのモデル化を含め路面入力を把握することが重要な問題の一つとなっている.これまで様々な手法を用いて路面入力の同定が行われてきたが,タイヤ振動特性の影響を受けるため条件違いにより実験・解析が必要となる.本研究は転動時のタイヤ振動特性及び微小突起によるタイヤ振動伝達特性を明らかにした上で,1自由度タイヤモデルを提案し,車軸振動から路面入力を同定する.その同定結果をもとに,任意条件下の車軸振動を予測する方法を提案する. | |||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||||
内容記述 | It is important to predict the interior noise of a passenger car for evaluation of performance of NVH. There are many sound sources including engine, power train, and tire in the passenger car. In particular, the dynamic force transmission of rolling tires from the road surface to the spindle is a critical factor in interior noise of the passenger car. We focus on structure-borne noise transferred through the spindle. It is necessary for effort of the effective tire/road noise reduction to predict spindle force excited by tire/road contact. The important issues for predicting spindle forces are tire model and how to input on the model because tire vibration characteristic change generated by rolling and contact. In this paper, we suggest the simple prediction of vertical spindle force that affect the interior noise clearly. First, we measures the spindle force generated by a projection and multiple projections. And we check the linearity of spindle force. It is found that we can predict the spindle force generated by optional projections based on the spindle force excited by a basic projection. Second, based that first mode of tire don't change generated by rolling, one degree model of a rolling tire is built up. Road force is identified from spindle force using this tire model. Finally, an estimation method of spindle force for any tire-rolling speed and height of cleat is proposed based on the identified road force. | |||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 同志社大学理工学研究報告 en : The Science and Engineering Review of Doshisha University 巻 54, 号 2, p. 142-148, 発行日 2013-07-31 |
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出版者 | ||||||||||||||||||||||||
出版者 | 同志社大学理工学研究所 | |||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
出版者(英) | ||||||||||||||||||||||||
出版者 | Science and Engineering Research Institute of Doshisha University | |||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||||||||||
収録物識別子 | 00368172 | |||||||||||||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||||||||
収録物識別子 | AN00165868 | |||||||||||||||||||||||
権利者情報 | ||||||||||||||||||||||||
権利者識別子Scheme | AID | |||||||||||||||||||||||
権利者識別子 | DA03974933 | |||||||||||||||||||||||
権利者名 | 同志社大学理工学研究所 | |||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
権利者名 | Science and Engineering Research Institute of Doshisha University | |||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||
関連サイト | ||||||||||||||||||||||||
関連タイプ | isFormatOf | |||||||||||||||||||||||
識別子タイプ | URI | |||||||||||||||||||||||
関連識別子 | https://doors.doshisha.ac.jp/opac/opac_link/bibid/SB00960326/?lang=0 | |||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
関連名称 | 掲載刊行物所蔵情報へのリンク / Link to Contents | |||||||||||||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||||||||
主題 | 537.4 |