@article{oai:doshisha.repo.nii.ac.jp:00021661, author = {松野, 光範 and Matsuno, Mitsunori and 向山, 昌利 and Mukoyama, Masatoshi and Yokoyama, Katsuhiko and 横山, 勝彦}, issue = {4}, journal = {同志社スポーツ健康科学, Doshisha Journal of Health and Sports Science}, month = {Mar}, note = {本研究は, スポーツの社会化戦略を考えるため,ナイキを中心に社会化の概念により分析を試みるものである.現在,スポーツはビジネスの対象として発展を続けており,これが企業の利益追求の手段として放置されればスポーツの自立性が損なわれると考えられる.そこで,本研究では,市場の論理とスポーツの自立性を調和させていくためにスポーツ関連企業の社会化についてナイキの事例を中心に考察したものである., In this article we analyze the how and why of the formation of Nike, which is the leading company of sporting-goods industry, in purpose of considering the strategy of sports socialization. At present, sports are developing as one of the for-profit business tools and this might cause the ruining of sports autonomy. Therefore, in this paper, we discuss about the socialization of sports-related companies so that the balance of sports autonomy and ethics of the market becomes coordinated., 原著(Original investigation), application/pdf}, pages = {31--40}, title = {スポーツと社会化 : ナイキのビジネスを事例に}, year = {2012}, yomi = {マツノ, ミツノリ and ムコウヤマ, マサトシ and ヨコヤマ, カツヒコ} }