@article{oai:doshisha.repo.nii.ac.jp:00021193, author = {鍛冶, 博之 and Kaji, Hiroyuki}, issue = {3}, journal = {社会科学, The Social Science(The Social Sciences)}, month = {Nov}, note = {本稿では、レジャーの商品史的考察の一例としてカラオケを取り上げ、カラオケが誕生し普及していった史的経緯を明らかにすることを目的とする。つまり、(1)戦後登場するカラオケというレジャーがどのように誕生し、どのような史的展開を経て今日に至ったのか、(2)なぜ、カラオケは日本社会でヒット商品となりえたのか、(3)カラオケは世界各地へどのように普及していったのか、これらについて考察することになる。, Karaoke is one of Japanese Leisure activities today , and besides it spreads all over the world . Karaoke is thought of as typical Japanese culture as much as Sumo , Shinkannsen ,Family-Computer and more . The purpose of this paper is to clarify the history of karaoke from appearance to population and the reason that it became a hit commodity in Japan from the point of Commodity History ., 論説(Article), application/pdf}, pages = {49--80}, title = {カラオケの商品史(1)}, volume = {40}, year = {2010}, yomi = {カジ, ヒロユキ} }