ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 所属別コンテンツ
  2. 社会学部・研究科
  3. 紀要論文
  4. 評論・社会科学
  5. (154)
  1. 紀要論文
  2. 社会学部・研究科
  3. 評論・社会科学
  4. (154)

エイジズム克服を視野に入れたソーシャルワーク教育 : 理論から実践につながる学生の学びと体験

https://doi.org/10.14988/0002001372
https://doi.org/10.14988/0002001372
4b869868-540e-4d0d-b576-c2bea7cf47ab
名前 / ファイル ライセンス アクション
031001540003.pdf 031001540003.pdf (922.2 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-10-30
タイトル
タイトル エイジズム克服を視野に入れたソーシャルワーク教育 : 理論から実践につながる学生の学びと体験
言語 ja
タイトル
タイトル エイジズム コクフク オ シヤ ニ イレタ ソーシャル ワーク キョウイク : リロン カラ ジッセン ニ ツナガル ガクセイ ノ マナビ ト タイケン
言語 ja-Kana
タイトル
タイトル Social work education focused on overcoming ageism : student learning and experience connecting theory to practice
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 エイジズム, ソーシャルワーク教育, 教育老年学, 世代間交流
Ageism, Social Work Education, Educational Gerontology, Intergenerational Exchange
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14988/0002001372
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 朴, 蕙彬

× 朴, 蕙彬

CiNii ID 9000388493191
e-Rad_Researcher 80848838

ja 朴, 蕙彬
ROR 同志社大学 01fxdkm29

ja-Kana パク, ヘビン

en Park, Hyebin


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本稿は,ソーシャルワーク教育において,エイジズム克服を視野に入れた教育的介入の可能性と具体的な方法を検討したものである。そのため,エイジズムに関する理論と演習,多世代交流活動を組み合わせたエイジング教育プログラムを実施した。参加学生の振り返りから,【活動参加者のエイジズム】【学生自身のエイジズム】の認識,【価値観の世代間ギャップ】【エイジズム周知の必要性】が得られた。これらの結果から,エイジズム克服のための教育は,具体的な例を取り上げた理論,演習,実践という連続性のある学びが有効であることが示唆された。今後は,より多様な年齢層の人を対象にしたエイジング教育の開発が求められる。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aims to examine the potential and specific methods of educational intervention for overcoming ageism in the social work education. An aging education program was implemented by combining lectures and workshops on ageism with intergenerational exchange activities. Reflections from participating students revealed insights into ageism among participants, the students’ own perceptions of ageism, generational gap in values, and the necessity for ageism awareness. The findings suggest that education to overcome ageism is the most effective when it comprises a continuous learning process that incorporates lectures with specific examples, exercises, and practical experiences. In the future, aging education programs that target a wider range of age groups should be developed.
言語 en
内容記述
内容記述 論文(Article)
書誌情報 ja : 評論・社会科学
en : Hyoron Shakaikagaku (Social Science Review)

巻 154, p. 17-33, 発行日 2025-09-30
出版者
出版者 同志社大学社会学会
言語 ja
出版者(英)
出版者 The Association of Social Studies, Doshisha University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 02862840
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00211207
権利者情報
権利者識別子Scheme AID
権利者識別子URI https://ci.nii.ac.jp/author/DA15255399
権利者識別子 DA15255399
権利者名 同志社大学社会学会
言語 ja
権利者名 The Association of Social Studies, Doshisha University
言語 en
関連サイト
関連タイプ isFormatOf
識別子タイプ URI
関連識別子 https://doors.doshisha.ac.jp/opac/opac_link/bibid/SB00961338/?lang=0
言語 ja
関連名称 掲載刊行物所蔵情報へのリンク / Link to Contents
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-10-29 00:23:49.069394
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3