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自動車運転過失致死傷罪における予見可能性の考え方に基づく自動運転車の安全性評価におけるシナリオ統合に関する研究
https://doi.org/10.14988/0002000990
https://doi.org/10.14988/00020009909fe02b94-0750-40ee-91fa-263133ccc163
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||||||
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| 公開日 | 2025-04-14 | |||||||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||||||
| タイトル | 自動車運転過失致死傷罪における予見可能性の考え方に基づく自動運転車の安全性評価におけるシナリオ統合に関する研究 | |||||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||||||
| タイトル | ジドウシャ ウンテン カシツ チシショウザイ ニオケル ヨケン カノウセイ ノ カンガエカタ ニ モトズク ジドウ ウンテンシャ ノ アンゼンセイ ヒョウカ ニオケル シナリオ トウゴウ ニカンスル ケンキュウ | |||||||||||||||||||||
| 言語 | ja-Kana | |||||||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||||||
| タイトル | Scenario integration in safety validation of automated driving vehicles based on the concept of foreseeability in negligence | |||||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||||||||||
| 主題 | 自動運転, 安全性評価, シナリオ, 予見可能性, 過失 automated driving, safety validation, scenario, foreseeability, negligence |
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| 資源タイプ | ||||||||||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||||||||||
| ID登録 | 10.14988/0002000990 | |||||||||||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||||||
| アクセス権 | ||||||||||||||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||||||||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||||||
| 著者 |
中川, 正夫
× 中川, 正夫
CiNii ID
9000308040388
× 廣垣, 俊樹
CiNii ID
1000080275172
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| 抄録 | ||||||||||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||
| 内容記述 | 交通事故死傷者数の削減,渋滞の解消によるスムーズな交通の実現,物流における人手不足の解消,高齢者の移動手段の確保などの観点から,自動運転車の実現が期待されている.その安全性評価について, フレームワークが国際連合欧州経済委員会自動車基準調和世界フォーラム(WP29)をはじめとした会議体で協議されている,シナリオに基づいて評価することが合意されたが,実際の運用にあたり前提や認識の齟齬が課題となっている.そこで,本報では世界中で行われているシナリオに関する研究についてまとめ, 共通の観点で統合するための考察を行う. | |||||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||||||
| 抄録 | ||||||||||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||
| 内容記述 | The implementation of automated driving vehicles is expected to reduce the number of traffic fatalities and injuries, realize smooth traffic by eliminating congestion, resolve labor shortages in logistics, and secure transportation for the elderly. Conventional vehicles only require confirmation that the vehicle responds correctly to the driving operations of a human driver, whereas automated driving vehicles are driven by a system instead of a human driver. It is necessary to confirm that safety can be ensured correctly in all possible traffic situations. To evaluate the safety of automated driving vehicles, a framework has been discussed at conferences, such as the United Nations Economic Commission for Europe World Forum for Harmonization of Vehicle Regulations (UNECE/WP29), and it has been agreed that the evaluation should be based on scenarios. Although basic concepts regarding scenarios have been organized and agreed upon, there are issues with assumptions and discrepancies in understanding when it comes to operation. In this study, researches on scenarios from around the world are summarized and how to integrate them from a common perspective. | |||||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||||||||||
| 内容記述 | 原著論文 | |||||||||||||||||||||
| 書誌情報 |
ja : 同志社大学ハリス理化学研究報告 en : The Harris science review of Doshisha University 巻 66, 号 1, p. 28-35, 発行日 2025-04 |
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| 出版者 | ||||||||||||||||||||||
| 出版者 | 同志社大学ハリス理化学研究所 | |||||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||||||
| 出版者(英) | ||||||||||||||||||||||
| 出版者 | Harris Science Research Institute of Doshisha University | |||||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||||||
| ISSN | ||||||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||||||||
| 収録物識別子 | 21895937 | |||||||||||||||||||||
| 書誌レコードID | ||||||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||||||
| 収録物識別子 | AA12716107 | |||||||||||||||||||||
| 権利者情報 | ||||||||||||||||||||||
| 権利者識別子Scheme | AID | |||||||||||||||||||||
| 権利者識別子URI | https://ci.nii.ac.jp/author/DA18202107 | |||||||||||||||||||||
| 権利者識別子 | DA18202107 | |||||||||||||||||||||
| 権利者名 | 同志社大学ハリス理化学研究所 | |||||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||||||
| 権利者名 | Harris Science Research Institute of Doshisha University | |||||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||||||