@article{oai:doshisha.repo.nii.ac.jp:02000458, author = {Echizen, Toshiya and 越前, 俊也}, issue = {211}, journal = {人文學, Doshisha University Jinbungaku (Studies in Humanities)}, month = {Mar}, note = {イサム・ノグチは1962年の夏、ローマに滞在して16点の抽象彫刻を制作した。本稿に先立つ論文においては、そのうち5点が、イサムの父野口米次郎をテーマにしていると解釈した。それに続く本稿においては、この習作の残りの作品は、イサムの母親レオニー・ギルモアの生き様とイサム自身の当時の精神状況を主題歌していると解釈した。作品の形状がイサム制作によるマーサー・グラハムの舞台装置に近似していることを、その根拠とした。, Isamu Noguchi spent the summer of 1962 in Rome, where he created 16 abstract sculptures. In the papers that preceded this article, I interpreted five of them as being about Isamu's father, Yonejiro Noguchi. In the subsequent manuscripts, I interpreted the rest of the studies as way of life of Isamu's mother, Leonie Gilmore, and Isamu's own mental state at the time. The basis for this was that the shape of the work was similar to the stage set of Mercer Graham produced by Isamu., 本文、及び本文に掲載した一覧表の文字情報のみ公開。, application/pdf}, pages = {116--90}, title = {イサム・ノグチ「ローマの習作」(1962)における母と私}, year = {2023}, yomi = {エチゼン, トシヤ} }