@article{oai:doshisha.repo.nii.ac.jp:00019994, author = {中村, 健 and Nakamura, Ken}, issue = {2}, journal = {同志社法學, The Doshisha Hogaku (The Doshisha law review)}, month = {Jul}, note = {大阪府A市で行ったスクーリングサポートネットワーク整備事業の実践を例に、学校・家庭・地域・専門機関の連携及び校内の連携がチーム援助によって、より有効に働くことを紹介した。また、そのための留意点として「5C(fiveC)」(コミュニケーション・コンサルテーション・コーディネーション・カウンセリング・コラボレーション)を掲げ学校教育に役立つチーム援助を提言した。, This paper discusses how the cooperation between the school, family and specialized services, and the cooperation among the school work effectively by team support. The practice of the school support network development in A city Osaka will show as the case in point. In addition, this paper suggests team support to help school education with the key term called "5C" which are communication, consultation, coordination, counseling and collaboration as a point., 論文(Article), 第一部(Part1), application/pdf}, pages = {257--279}, title = {不登校児童生徒への支援ネットワークの構築に関する実践的研究 : 大阪府A市スクーリング・サポート・ネットワーク整備事業の取組から}, volume = {59}, year = {2007}, yomi = {ナカムラ, ケン} }