ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 所属別コンテンツ
  2. グローバル・コミュニケーション学部
  3. 紀要論文
  4. 言語文化
  5. 10(1)
  1. 所属別コンテンツ
  2. グローバル地域文化学部
  3. 紀要論文
  4. 言語文化
  5. 10(1)
  1. 紀要論文
  2. グローバル・コミュニケーション学部
  3. 言語文化
  4. 10(1)
  1. 紀要論文
  2. グローバル地域文化学部
  3. 言語文化
  4. 10(1)

The roles of anxiety and motivation in language learner task performance

https://doi.org/10.14988/pa.2017.0000011154
https://doi.org/10.14988/pa.2017.0000011154
3de5a87d-a771-4248-a9c9-dde1f4e6d4b0
名前 / ファイル ライセンス アクション
006010010002.pdf 006010010002.pdf (436.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-09-03
タイトル
タイトル The roles of anxiety and motivation in language learner task performance
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 Performance assessment, instrumental motivation, integrative motivation, learner anxiety, presentation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14988/pa.2017.0000011154
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 ネフ, ピーター

× ネフ, ピーター

WEKO 15246
CiNii ID 1000070411072
e-Rad 70411072

ja ネフ, ピーター

en Neff, Peter E.

Search repository
著者所属
言語 ja
値 同志社大学言語文化教育研究センター講師
著者所属(英)
言語 en
値 Doshisha University
所属機関識別子種別
値 kakenhi
所属機関識別子
値 34310
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 日本国内の言語教育における評価手法として、プレゼンテーションが採用されることが増えてきているが、心理的要因がプレゼンテーションパフォーマンスに影響することはあまり知られていない。本論は、発表への不安あるいは学習意欲が、学生のプレゼンテーションの出来映えにどのように影響するかについて焦点をあてたものである。大学の2つのクラスにおいて、学生が英語でプレゼンテーションを実施し、教員および学生同士が評価を行った。評価は心理的要因を調査するアンケートの結果とともに統計学的に分析され、学生の意欲と不安が英語学習にどのように関連しているかが考察された。その結果、発表への不安はより顕著に可変的にプレゼンテーションパフォーマンスに影響を及ぼし、その不安が大きい場合には、手段的あるいは総括的な学習意欲が及ぼす影響にも勝るものであった。著者は、プレゼンテーションは学習者への課題としては効果的であるが、評価手法としては限定されるべきものであると結論付ける。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Presentations are increasingly being used for assessment purposes in many language learning classrooms in Japan, but little is known about the role which psychological factors can have on their outcome. This study focuses on the effects that anxiety and motivation have on the delivery aspects of student presentations. Students in two university classes were asked to make a presentation in English which was rated by both the instructor and their peers. Ratings related to presentation delivery were then statistically analyzed in conjunction with results from psychological survey given to students relating to their motivation and anxiety towards studying English. Findings from the analysis indicate that anxiety is the more significant variable contributing to presentation performance and also that higher levels of anxiety can override the role of factors such as instrumental and integrative motivation. The author concludes that presentations may be effective as learner tasks but that their role in course assessment should be limited.
言語 en
内容記述
内容記述 論文(Article)
書誌情報 ja : 言語文化
en : Doshisha Studies in Language and Culture

巻 10, 号 1, p. 23-42, 発行日 2007-08-25
出版者
出版者 同志社大学言語文化学会
言語 ja
出版者(英)
出版者 Doshisha Society for the Study of Language and Culture
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13441418
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1127628X
権利者情報
権利者識別子Scheme AID
権利者識別子 DA1269134X
権利者名 同志社大学言語文化学会
言語 ja
権利者名 Doshisha Society for the Study of Language and Culture
言語 en
関連サイト
関連タイプ isFormatOf
識別子タイプ URI
関連識別子 https://doors.doshisha.ac.jp/opac/opac_link/bibid/SB00952232/?lang=0
言語 ja
関連名称 掲載刊行物所蔵情報へのリンク / Link to Contents
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 807
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-27 10:58:32.214529
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3