@article{oai:doshisha.repo.nii.ac.jp:00019825, author = {孫, 学慧 and Sun, XueHui}, issue = {2}, journal = {同志社政策科学研究, Doshisha University policy & management review}, month = {Dec}, note = {近年、中国家電産業は著しい発展を遂げている。とりわけ、国内市場で外資系特に日系企業に追い付き、さらに追い越した地場企業までも出現し、中国家電産業の発展は新たな段階を迎えようとしている。 一方、90年代には、投資の自由化が進み、日系家電企業は輸出とともに、現地生産が認められるなど、中国市場参入を果たしたものの、90年代半ばから中国市場でのシェアが低迷している。 このような背景の下で、本論文では、中国家電企業の台頭と日系企業の伸び悩み(不振を続けたことを指す)の原因、及び新たな対中戦略について考察する。, Recently, Chinese consumer electronic industry accomplishes remarkable development. In the domestic market, the local enterprise is attaining foreign enterprise, especially it starts overtaking Japanese company. Chinese consumer electronic industry is entering a new developable phase. On the other hand, the Japanese consumer electronic keeps low relative market share in China since the middle of 1990s. Though in the 1990s, by the policy of liberalize investment, foreign enterprise can export products and local production are admitted. Under such a background, the author will discuss the rise of the Chinese consumer electronic industry, analysis the reasons why the Japanese Company keep inactive in the China market. At last a new strategy toward China market is considered in this thesis., 研究ノート(Note), application/pdf}, pages = {225--244}, title = {中国家電企業の台頭と今後の日系企業経営の方向性についての一考察}, volume = {8}, year = {2006}, yomi = {ソン, ガクケイ} }