@article{oai:doshisha.repo.nii.ac.jp:00019772, author = {伊藤, 慎弐 and Ito, Shinsuke}, issue = {77}, journal = {社会科学, The Social Science(The Social Sciences)}, month = {Sep}, note = {行政サービスの提供において、サービスの受益者であるクライアントに直接サービスを提供する現場の第一線職員の役割は重要である。なぜなら、第一線職員が業務を怠れば、それが直接サービスの中身となって現れるからである。しかし、現状は単に、第一線職員の職務態度や手抜きといった問題だけに収まらない。その理由としてクライアントに対する相対的な資源の不足や複雑な職務環境が問題として指摘されている。 このような課題について本稿では、以下のように展開している。第一に、ストリートレベルの官僚制論を概観する。第二に、ストリート・レベルの官僚の行動様式について論じている。第三に、ストリート・レベルの官僚の裁量について検討している。, On public service supply, role of front line worker that supply service directly to client is significance. Because,if front line worker plays truant is appear as contents of survice. But,it is not only simply neglectful of front line worker's duties or slack. Some reasons are relatively lack of resource for client and complexity duty environment surround of front line worker. On essay, in the first part of this essay I review street-level bureaucracy. In the second of part I explain about behavior types of street-level bureaucracy. In the third of part I examine about discreation of street-level bureaucracy., application/pdf}, pages = {1--16}, title = {第一線職員研究の一試論}, year = {2006}, yomi = {イトウ, シンスケ} }