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アイテム
燃料設計手法による高効率・低エミッション燃焼法の提案研究 (第2報:二成分混合燃料の着火特性)
https://doi.org/10.14988/re.2017.0000015778
https://doi.org/10.14988/re.2017.0000015778a177bfc8-de3e-429a-9e63-c26f15683069
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 報告書 / Research Paper(1) | |||||
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公開日 | 2008-04-25 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 燃料設計手法による高効率・低エミッション燃焼法の提案研究 (第2報:二成分混合燃料の着火特性) | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ネンリョウ セッケイ シュホウ ニヨル コウコウリツ テイエミッション ネンリョウホウ ノ テイアンケンキュウ ダイ2ホウ ニ セイブン コンゴウ ネンリョウ ノ チャッカ トクセイ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Proposal Study of High Efficiency and Low Emission Combustion Method based on Fuel Design Approach (2nd Report: Ignition Characteristics of Mixed Fuel) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Diesel Engine, Spray, Combustion, Fuel Design, Mixed Fuel | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws | |||||
資源タイプ | research report | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.14988/re.2017.0000015778 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
和田, 好充
× 和田, 好充× 山口, 晃弘× 千田, 二郎 |
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著者所属 | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 和田, 好充 / 同志社大学大学院 | |||||
著者所属 | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 山口, 晃弘 / 同志社大学大学院 | |||||
著者所属 | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 千田, 二郎 / 同志社大学工学部 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Diesel engines are inherently high thermal efficiency. However, regardless of the ability to mitigate the greenhouse effect, the major challenge of NOX and PM emission control to achieve future emission standards has not been complicated. Thus, the authors proposed a novel combustion control method by using the physical and chemical properties of mixed fuel. Although some potential exits in this approach because spray and combustion phenomena are initiated by fuel, few studies similar to this research have been conducted. Consequently, we have studied fundamental phenomena with regard to mixed fuel. In this paper, the ignition characteristics of mixed fuel were investigated through a constant volume vessel and analysis of results shows the physical and chemical effect of each component consisted in mixed fuel on ignition processes. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 研究成果報告書(2004年度)(第1分冊) p. 49-54, 発行日 2005-07-29 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 同志社大学エネルギー変換研究センター | |||||
言語 | ja | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | Research Center for Energy Conversion System of Doshisha University | |||||
言語 | en | |||||
権利者情報 | ||||||
権利者名 | 同志社大学エネルギー変換研究センター | |||||
言語 | ja | |||||
権利者名 | Research Center for Energy Conversion System of Doshisha University | |||||
言語 | en | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 575.1 |