WEKO3
アイテム
Extensive reading and the motivation to read : A pilot study
https://doi.org/10.14988/pa.2017.0000007598
https://doi.org/10.14988/pa.2017.00000075984ff3407a-c916-490f-97cb-57bbd4242a1a
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2005-10-20 | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | Extensive reading and the motivation to read : A pilot study | |||||
| 言語 | en | |||||
| 言語 | ||||||
| 言語 | eng | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題 | Motivation, extensive reading, learner beliefs | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
| ID登録 | ||||||
| ID登録 | 10.14988/pa.2017.0000007598 | |||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||
| アクセス権 | ||||||
| アクセス権 | open access | |||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
| その他(別言語等)のタイトル | ||||||
| その他のタイトル | 多読とリーディングへの動機づけ | |||||
| 言語 | ja | |||||
| その他(別言語等)のタイトル | ||||||
| その他のタイトル | タドク ト リーディング エノ ドウキズケ | |||||
| 言語 | ja-Kana | |||||
| 著者 |
アップル, マシュー
× アップル, マシュー |
|||||
| 著者所属 | ||||||
| 言語 | ja | |||||
| 値 | 同志社大学言語文化教育研究センター | |||||
| 著者所属(英) | ||||||
| 言語 | en | |||||
| 値 | Doshisha University | |||||
| 所属機関識別子種別 | ||||||
| 値 | kakenhi | |||||
| 所属機関識別子 | ||||||
| 値 | 34310 | |||||
| 抄録 | ||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||
| 内容記述 | At the beginning of the spring 2004 academic semester 85 Japanese university learners were surveyed in a pilot study about their attitudes and motivation to read and study both Japanese and English. Results of the first questionnaire were analyzed into the four factors instrumental orientation, attitudes toward L1 reading, interest in L2 language and culture, and language learning beliefs. After three months of an extensive reading (ER) program, student took the same questionnaire to determine whether ER had affected their motivation. The results showed virtually no difference between factor scores for the pre and post-ER questionnaire items. Implications and future directions for a larger-scale study based on the pilot are discussed. | |||||
| 言語 | en | |||||
| 抄録 | ||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||
| 内容記述 | 2004年春学期始め、日本の大学生85人を対象に、日本語と英語両方におけるリーディングと学習に対する態度と動機づけに関する予備調査を行った。最初のアンケート調査の結果は、道具的志向、第1言語でリーディングについての態度、第2言語と文化に対する関心、そして言語学習に対する考え方の4つの要因に分類された。1学期間に渡る多読(ER)プログラム終了後、ERが学生の動機づけに影響を与えたかどうかを判断するため、同一アンケート調査を行った。その結果によると、ER実施前と後では、アンケートの項目における実質的な差異は見られなかった。ここでは、本研究を土台に、より規模の大きい研究のための示唆及び今後の方向付けを論ずる。 | |||||
| 言語 | ja | |||||
| 書誌情報 |
ja : 言語文化 en : Doshisha Studies in Language and Culture 巻 8, 号 1, p. 193-212, 発行日 2005-08-25 |
|||||
| 出版者 | ||||||
| 出版者 | 同志社大学言語文化学会 | |||||
| 言語 | ja | |||||
| 出版者(英) | ||||||
| 出版者 | Doshisha Society for the Study of Language and Culture | |||||
| 言語 | en | |||||
| ISSN | ||||||
| 収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
| 収録物識別子 | 13441418 | |||||
| 書誌レコードID | ||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||
| 収録物識別子 | AA1127628X | |||||
| 権利者情報 | ||||||
| 権利者識別子Scheme | AID | |||||
| 権利者識別子URI | https://ci.nii.ac.jp/author/DA1269134X | |||||
| 権利者識別子 | DA1269134X | |||||
| 権利者名 | 同志社大学言語文化学会 | |||||
| 言語 | ja | |||||
| 権利者名 | Doshisha Society for the Study of Language and Culture | |||||
| 言語 | en | |||||
| 関連サイト | ||||||
| 関連タイプ | isFormatOf | |||||
| 識別子タイプ | URI | |||||
| 関連識別子 | https://doors.doshisha.ac.jp/opac/opac_link/bibid/SB00952232/?lang=0 | |||||
| 言語 | ja | |||||
| 関連名称 | 掲載刊行物所蔵情報へのリンク / Link to Contents | |||||
| 出版タイプ | ||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
| 日本十進分類法 | ||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||
| 主題 | 807 | |||||