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A case study on place branding through Gastronomy : understanding the success factors of the Southern Basque gastronomic capital, Donostia/San Sebastian
アイテムタイプ
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper
言語
日本語
キーワード
地域ブランディング, サンセバスチャン, 美食, スペイン, マーケティング
キーワード(英)
place branding, San Sebastian, gastronomy, Spain, marketing
「美食」という地域資産を通じた地域ブランド化に成功しており,多くの観光客を集めている,スペイン バスク自治州にある「サン・セバスチャン」を取り上げ,その成功要因を解明したものである。まず,地域ブランドに関する理論的整理をふまえた後,サン・セバスチャンの特徴を,既存資料の収集と整理によるデスク・リサーチを通じて整理した後,シェフと生産者にインタビューを実施し,地域構造を明らかにした。
This article is a case study on place branding through gastronomy. I indicated the success factors of the Southern Basque Gastronomic Capital, Donostia/San Sebastian via desk research and had an interview with the top chefs and the farmers.
内容記述
研究(Article)
雑誌名
同志社商学
雑誌名(英)
Doshisha Shogaku (The Doshisha Business Review)
巻
68
号
5-6
ページ
507 - 530
発行年
2017-03-15
出版者
同志社大学商学会
出版者(英)
Doshisha Daigaku Shogakkai
The Association of Commerce Doshisha University
ISSN
03872858
書誌レコードID
AN00165609
権利
同志社大学商学会
権利(英)
Doshisha Daigaku Shogakkai
The Association of Commerce Doshisha University