WEKO3
アイテム
就学前児童の親の社会福祉関連QOLをインパクトとしたプログラム評価に関する研究
https://doi.org/10.14988/di.2019.0000000550
https://doi.org/10.14988/di.2019.0000000550b859c315-fe94-4218-8eb9-cacd354e8e7e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
要旨/abstaract (518.5 kB)
|
|
|
zk985.pdf (4.9 MB)
|
|
Item type | 学位論文 / Thesis or Dissertation(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-05-20 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | 就学前児童の親の社会福祉関連QOLをインパクトとしたプログラム評価に関する研究 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||
タイトル | シュウガクゼン ジドウ ノ オヤ ノ シャカイ フクシ カンレン QOL オ インパクト トシタ プログラム ヒョウカ ニカンスル ケンキュウ | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
タイトル | Study on program evaluation arranged social welfare related quality of life of preschool children's parents as an impact | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | プログラム評価, ロジックモデル, 社会福祉関連QOL, 政策評価, 構造方程式モデリング, 就学前児童の親, 生活の質, 業績測定, 政策分析, アウトカム, 少子化, 子育て, 子育て支援, 社会生活の自立, 人権 Program evaluation, Logic model, Social welfare related QOL, Policy evaluation, Structural equation modeling, Preschool children's parent, Quality of life, Performance measurement, Policy analysis, Outcome, Declining birth rate, Parenting, Child care support, Independence of social life, Human rights |
|||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_db06 | |||||||||||
資源タイプ | doctoral thesis | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.14988/di.2019.0000000550 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||||
その他のタイトル | シュウガクマエ ジドウ ノ オヤ ノ シャカイ フクシ カンレン キューオーエル オ インパクト ト シタ プログラム ヒョウカ ニ カンスル ケンキュウ | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
著者 |
髙橋, 順一
× 髙橋, 順一
|
|||||||||||
著者所属 | ||||||||||||
ja | ||||||||||||
社会学研究科 | ||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||
en | ||||||||||||
Graduate School of Social Studies | ||||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | 本研究は,就学前児童の親における「次世代育成支援対策推進政策に対する認知的評価」と「社会福祉関連QOL」の関係を明らかにすることを目的とした.政策評価における課題を整理し,プログラム評価,特にロジックモデル評価に焦点を当てた.大中小3都市の1,583名分のデータを用い,アウトカム指標を開発し,政策のロジックモデルを評価した.地域・性別ごとの分析も実施し,就学前児童の親の視点によるアウトカム・インパクトを効果的・効率的に高める政策に関する知見を得た. | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The purpose of this study was to clarify the relationship between "cognitive appraisal of the policy on Advancement of Measures to Support Raising Next-Generation Children" and "social welfare related quality of life" of preschool children's parents. I organized the issues in policy evaluation and focused on program evaluation, especially logic model evaluation. I used 1,583 data of preschool children's parents in three large, medium and small cities and evaluated the logic model of the policy using the developed outcome and impact indicators. I also analyzed by region and gender, and gained knowledge on measures to effectively/efficiently enhance the outcome and the impact from the viewpoint of the parents. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
識別子タイプ | NCID | |||||||||||
関連識別子 | BB29383423 | |||||||||||
関連サイト | ||||||||||||
関連タイプ | isFormatOf | |||||||||||
識別子タイプ | URI | |||||||||||
関連識別子 | https://doors.doshisha.ac.jp/opac/opac_link/bibid/BB13106244/?lang=0 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
関連名称 | 掲載刊行物所蔵情報へのリンク / Link to Contents | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
学位名 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
学位名 | 博士(社会福祉学) | |||||||||||
学位名(英) | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
学位名 | Doctor of Philosophy in Social Welfare | |||||||||||
学位授与機関 | ||||||||||||
学位授与機関識別子Scheme | kakenhi | |||||||||||
学位授与機関識別子 | 34310 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
学位授与機関名 | 同志社大学 | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
学位授与機関名 | Doshisha University | |||||||||||
学位授与年月日 | ||||||||||||
学位授与年月日 | 2019-03-20 | |||||||||||
学位授与番号 | ||||||||||||
学位授与番号 | 甲第985号 |